Trädgård del 5 och helguppehåll

I morse hade Fredrik möte med en av anläggningskillarna, hans chef, byggchefen och han som har ritat trädgården, dom höll på i nästan 2 timmar.

Byggkillarna började på baksidan för att framåt frukost dra sig framåt balkongen. Det innebar att två små söta barn inte hade någon ro att äta frukost.
84340-66

Nu är det bara en liten plätt kvar av balkongen, vet inte varför dom inte har tagit bort den.
84340-69

Oj, oj så mycket gatusten vi har haft på baksidan! Jag står på högen med trappstegen till källaren och fotar upp i från.
84340-68

Nu är taket efter fastun klart. Hade det inte varit för dom rena plankorna moch avsaknanden av hängrännor så skulle man inte kunna tror att det hade varit en förstukvist där. Getingarna letar efter sina bon i alla fall.
84340-67

Dom har börjat lägga ut sand nu, vad det nu är bra för. Och som där balkongtjofräserna var inga sådan utan dom ska visst vara till altanen. Det ska bli spännande att se vad dom hittar på nästa vecka.

På förmiddagen kom S med sina två pojkar för att titta på när dom körde med traktorn och hjullastaren, dom stannade till efter kl 13 så dom åt middag här.


Kommentarer
Postat av: Zarah

Häftigt att följa hela arbetet, tycker jag! Jag skriver inte så ofta - men det är mest för att jag inte vet vad jag ska säga - det blir mest samma "Oj! Vad mycket som händer!" hela tiden... Men jag TÄNKER det! :D

Postat av: Chrismaia

Great site!!!

2008-10-28 @ 08:17:56
URL: http://chrismaia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback