Bältros

Vaknade när Fredrik klocka ringde 07.10, somnade om till 07.45. Gick ner och duschade.

Felicia hade vaknat när jag kom upp, väkte puddingen. Vi åt frukost i lugn och ro.

Tog mig i kragen och ringde till VC. Fick prata med deras manliga sjuksyster eller sjukskötare som han själv säger. Blev så full i skratt när han sa sjukskötare, det är annat än Patrik som säger syster! Han sa efter att ha lyssnat på min historia -Bältros! Jaha tyckte jag. Skulle komma dit på den öppna mottagningen mellan 10-11.

Barnen gick över till Filippa vid 9.30. Gick över dit vid 9.45 för att hämta hem dom, Anna var snäll nog oh lät dom stanna där.

När jag kom dit strax efter 10 var det redan kö, slapp att sitta så länge i väntrummet. Fick dock vänta länge på läkaren. Hon var inte riktigt hundra på om det var bälros eftersom prickarna var så nya, men min smärta tydde på det. Hon skrev i alla fall ut medcin mot rosen och mot smärtan. Hon sa att den mot rosen var ganska så dyr, ja 300-400 kr tänkte jag då.

På Apoteket var det kö. Medcinen mot bältrosen kostade nästan 1000 Kr!! 980.50 kr mer exakt, fick det lite reducerat så medicin kostade mig 930 kr för båda!!!

Hämtade hem ungarna och tog två alvedon mot smärtan, väntade  på att klockan skulle bli 14 så jag kunde börja med min medcin.

Under tiden så värmde jag den krämiga köttfärsgratängen som blev över i lördags. Efter det så tittade barnen på Askungen. Skrev färdigt texten till en layout. Plockade lite bland mina scrapsaker som fortfarande är kvar i storarummet.

Klockan 14 läste jag biverkningarna på tabletterna, illamående, kräkningar, huvudverk, diarré och så var det nog något mer, känns ju inte så upplyftande precis.

Skrev i kapp mig på bloggen har jag också gjort.

Vädret är sunkigt, det bara regnar och regnar.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, det är dyrt med de där antivirala medicinerna, förhoppningsvis ska de hjälpa i alla fall, och man BRUKAR inte få alla de där biverkningarna ;) Faktiskt oftast inga alls...

Kram Sara

Postat av: Linda Muhr

Fy, vilken dyr medicin! Hoppas du mår bätre iallafall!
*kram*

2006-06-27 @ 09:17:17
URL: http://muhren.blogspot.com
Postat av: Lindzi

Nej men Anna! Blä vilken trist sommarsjuka1 Hoppas du blir bra snart! Och att solen kommer..

2006-06-27 @ 17:01:42
URL: http://lindzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback