Midsommarafton

Midsommar

Hade ställt klockan på 8, det var ju lite som skulle fixas innan kl 15. Gick och duschade och åt frukost. Åkte till Bankeryd och handlade lite glömt och jordgubbarna.

Fixade ihop minus äggtårtan med många gottiga jordgubbar mellan.

Gjorde ett kort till värdparet, blev faktiskt supernöjd med detta kort jag som inte gillar att göra kort.

84340-9

Mat till mig och Fredrik hade vi inte tänkt på. Fredrik kläckte spagetti och k-sås, mums det tycker jag om. Eller det blev makaroner till för det kan man äta med sked! Efterrätten var i alla fall jordgubbar. :O)

Gjorde i ordning den stora tårtan precis innan vi skulle åka, Fredrik packade bilen och jag skivade jordgubbar för glatta livet.

Klockan 14 styrde vi bilen mot Häggeberg, den var fullastad med två tårtor, gillmat, ingredienser till grönsakspaket, snacks, cider, öl, isbitar och sprit och div annat! :O))

Hem igen för att göra sig iordning, får intention var att komma iväg på cyklarna 14.45, snarare 15 blev det. Precis när vi skulle cykla kom det en skur, på med regnkläderna. När vi kom ut hade det slutat. Vill bara säga att det var en väldigt jobbig cykling, för fy vilken motvind vi hade!!!

ca 15.30 dök två varma Trångahallabor upp på Häggeberg. Alla hade fortfarande inte kommit när vi kom. Började med att dricka några glas vatten innan jag gick på bålet.
Innan alla hade kommit var det mingel som gällde.

84340-14.

När alla hade kommit var det plockning av blommor till midsommarstången som gällde stora som små.

84340-15

Plockning av blommor pågår.

84340-16

Herr och fru Stenman

84340-17

En trollsländ akämpar med ett grässtrå.

När blommorna var plockade var det matlagning som gällde. Jag fixade med grönsakspaketet som vi skulle bjuda Tessan, Totto och barnen på. hade givetvis glömt rödlöken och fetaosten hemma.

84340-18

Herrerna vid grillen.

84340-20

Jag och Fredrik hade gjort kvällens sånghäfte, det var bara foton på Totto i det. :O))

84340-21

Kvarglömd köttbit på grillen. Någon som vill ha? Inte det?!?! :O))

84340-22

Dans runt midsommarstången som uppskattades mycket av barnen.

84340-24

Tottos "lilla" tårtbit!

84340-25

Funny Bunny! Fredrik och Tobias fick leka denna roliga lek. Tobias vann, han hade 24 machmallows i munnen!!

84340-26

Jag och Tessan studerar en mygga på taket. :O))

84340-27

Gott att ta en lur mot sin kärastes axel. :O)

Det var en mycket trevlig fest det här med många nya bekantskaper och många kära återseenden. Vi var alltså 31 st sammanlagt på festen!!

Vi cyklade hem vid 02, det gick smidigt att ta sig hem. Laddade ur kameran när jag kom hem, hade tagit 212 foton! Hade tagit fler men hade raderat några direkt.

Kan ju även berätta om mitt ben. Imåndgs fick jag ont i höger knäveck, det höll i sig till torsdagen. Då förflyttade det sig till diagonalt över låret upp mot höften. På fredagen var verken i ljumsken, inte skönt kan jag säga. Verken var som förlossningsverkar smärtan tog kraft för att mattas ut, så höll det på. Natten mellan freddag och lördag sov jag inte många timmar, det gjorde jävulskt ont!


Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för alla kommentarer i min blogg - blir så glad!!!

Och usch för bältros - hade det gått för lång tid för att du skulle få medicin? Mer än 72 timmar efter att första blåsan syns. Hoppas det går över snabbt!!!

Låter som att ni hade en trevlig midsommar i alla fall, och vilket supersnyggt kort du gjorde, det gillar jag massor!

Gillar dina gardiner också - supersnyggt! Fast efter din beskrivning av hur bra de gick att sy funderar jag på att köpa färdiga gardiner nu när vi flyttar... ;)

Och du har helt rätt i att det inte är helt lätt att bjuda mig på mat, men jag lider oftast inte så mycket av det som tur är!

Har lagt till din blogg bland mina prenumerationer.

KRAM! Sara

Postat av: Lina

Ser ju ut som en toppenfest! Härligt!
O vilket fint kort på dig o maken! Får ta o scrappas minsann :)

kramen!

2006-06-26 @ 22:35:25
URL: http://www.ltannerfalk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback