Oj, oj!

Nu har mina kära scrappvänner Sanna, Lina, Anna G och Helene.
Jag var tyvärr tvungen att jobba min ordinarie tid i fredags, jag som hade tänkt kompa ut från kl 12. Helene och Anna dom stackarna fick allt klara sig själva till jag kom hem med barnen strax efter kl15. Dom hade gjort en underbart god pastasallad som jag och barnen mumsade på. När jag hade ätit klart påbörjade jag packningen av barnens kläder, barn och make skulle ut på landet heela långa helgen.
Döm om min förvåning när min käre make kom hem innan klockan 17.30! Make och barn åkte iväg strax innan kl 18.
Det var lite segt att komma igång att scrappa, men till slut så började hjärncellerna jobba.
Sanna dök upp vid 19 tiden. Hon hade med en helt underbar receptbok som mina underbara vänner hade gjort två uppslag var i till mig med sina favorit recept. Pöss på er!!

Fortsättning följer.

Nu så fortsätter vi. Jag gjorde en snabb dubbel layout om när Ludvig kör sin pappas radiosyrda bil eller päpebil som Ludvig säger. Sen påbörjade jag en layout om Felicia och smoothie. Vi gick och lade oss vid 01.30-02 tiden. Helene sov inne i Felicias rum, Anna i Ludvig och Sanna hos mig. Jag och Sanna låg och pratade till 02.30.

06.50 vakande jag och var pinknödig, sen kunde då inte jag somna om så då var det bara till att gå upp.  Anna var upp på toa och gick och lade sig igen. Fortsatte på Felicia sidorna och gjorde klart dom.  Åt frukost på balkongen i solskenet med tidningen. Vid 9 började dom andra röra på sig. Strax därpå kom Lina fram.
Var ute och körde BMW  för att lämna trosor som mamman hade glömt att packa ner till dottern, lämnade dom till svärfari butiken.
Anna stod för lunchen Bombay scampi med mangoris. Gud vad gott det var!!! Scrappa, scrappa, tjöta, scrappa, skratta. :O))
Enligt tradition Hel grillad fläskfilé med Suss grönskakspaket på kvällen. Mums så gott det är! Lina hade bakat sitt goda oliv, tomat och fetaostbröd. Sanna gjorde en ljuvligt god efterrätt med hallon. Mer scrappa, tjöta, skratta och scrappa. :O)
Vi kom i sängs vid 01.30.

Vakande vid 8, först upp även denna morgon. Frukost på balkongen i solskenet. Sen kom Helene upp!! Hon som brukar vara sist.
På började köttfärssåsen som vi skulle äta till lunch. Ännu mer scrappa om än lite segare tempo. :O) Vi åt tidigt lunch. Lina åkte vid 15. Vid 16 åt vi kycklingsoppa. Sen åkte Helene och Anna strax efter 17. Sanna var kvar till familjen dundrade in.
När barnen hade lagt sig fortsatte jag på layouten, en lift efter Jenny_li.

Kommentarer
Postat av: Lina

Tusen och åter tusen tack för en underbar helg Anna! (o ni andra oxå!)
Känner mig verkligen tillfreds just nu!
bamsekramar

Postat av: Anna G

Jättetack för det urtrevliga scrappiga, matglada, snacksaliga helgen! Nu är jag bustrött och tänker stupa i säng. Ska verkligen försöka hålla i scrapinspirationen som jag insöp i helgen. Bla genom att def scraplifta din ursnygga bom lo, har redan tänkt ut vad jag ska ha för foton =)

kramelikram/ Anna

2006-06-11 @ 23:20:19
URL: http://www.annag.blogg.se
Postat av: Helene

Tack vännen, för all underbar mat, allt underbart sällskap och allt annat som skedde i denna helgen! Så underbart!

Kram
/Helene

2006-06-12 @ 00:54:58
URL: http://webmosterhelene.blogspot.com
Postat av: Anna

Det är ni som ska h atack tjejer!!

2006-06-12 @ 22:14:32
URL: http://annastenman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback