Sjukdom

Igår var ingen kul dag. Barnen låg och sov från 8-13 och jag bara gick omkring eller satt vid datorn. Ludvig hade över 39 i temp och var brännande het. Åkte till affären kl 8 för att köpa blåbärsoppa och blöjor till Ludvig. Han är så lös i magen så han har inte en chans att hinna till toaletten, tror han gjorde åt 3 pyjamsbyxor innan Fredrik hittade en blöja i ett skåp. Ringde till VC för att kolla vadd et kunde tänkas vara, sjukskötaren (en manlig) sa att det var maginfluensan. Frågade om att det var ok att äta låglakosprodukter när man har flunsan, och det var det! Ibland är det inte så dumt att vara laktosintolerant ;O) När man får maginfluensan får man en släng av laktosintolerans och då är det laktosen man inte tål. Och i låglaktosprodukter har man just spjälkat ner laktosen eller tagit bort den helt.

Väckte barnen vid 13 för att försöka få i dom lite mat, skurvmakaroner och lite korv. Ludvig åt all korv men knappt några makaroner. Felicia åt lite makaroner men ingen korv.
När dom hade ätit upp fick dom titta på film, dom orkade inget annat kan jag säga. När dom tittade på film passade jag på att scrappa lite, gjorde klart ett alser till
ScrapAddicteds månadspaket. Så nu ärjag färdig skapap för denna månaden hos Jane och månadspaketet. Nu väntar jag på Pappersbitens månadspaket. :O)

Fick i barnen lite smörgås innan Bompa. Dom fick titta på Bompa till 19, det var ok program efter 18.30. Det två trötta barn som somnade ganska så omgående. Gick ner för att hämta mina skissböcker, tänkte börja kolla på foton jag ska framkalla. Skrev ut en massa roliga skisser i söndags, jag är inte människa att hitta dom. Vad tusan har jag lagt dom?!?!? Jag får skriva ut nya helt enkelt, vet ju var jag hittade dom.

Blev väckt vi 01 av att Felicia var på toa och försökte spy, men eftersom hon inget har ätit så kom det inte så mycket. Vid 05 var det Ludvigs tur att vakna, då skulle han bajsa eller kissbajsa mera. Han var väl på toa 3-4 gånger innan han somnade igen. Jag sov till 8 och barnen till 8.30. När jag hade fått i dom frukost så fick Ludvig duscha, inte läge för honom att bada precis.

Just nu sover Felicia och Ludvig är piggare, han har nog ingen temp, eller inte så hög i alla fall.

18.17

Felicia hade 39.7 i temp visade det sig när jag tog tempen på henne!
Felicia sov fram till lunchen id 12.30 idag. Vi åt torsk och pressad potatis, eller jag åt i alla fall, barnen åt inte mycke. Dom tittade på en film efter maten.När den var slut så gick Felicia och sov, och sov i flera timmar. Ludvig lekte i sitt rum eller lekte med mig.
Vi åt lite risgrynsgröt nu på kvällen, eller jag åt. Barnen åt smörgås, Felicia petade i sig en och Ludvig åt två.

Kommentarer
Postat av: Milla

Tack för tipset angående "delad glädje"!! Jag tycker själv att den känns lite "tam" så jag ska genast se vad jag kan hitta på!!
Kram!

Postat av: emelie

stackarna, hoppas dem kryar på sig snabbt.

2006-11-21 @ 15:59:09
URL: http://emeliesscrap.blogg.se
Postat av: emelie

stackarna, hoppas dem kryar på sig snabbt.

2006-11-21 @ 15:59:49
URL: http://emeliesscrap.blogg.se
Postat av: Sanna - liljan_

Åhh, hoppas att det går åt rätt håll och att de båda mår bättre imorgon! kraaam!

2006-11-21 @ 19:24:25
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se
Postat av: Malin H

Åhhhhhh, era stackare :-(
inte kul med sjuka barn..... hoppas ni blir bättre snart!!!
Kram å krya på dom små!

2006-11-21 @ 20:38:05
URL: http://www.malinsscrap.blogg.se
Postat av: Tina

Åh, hoppas barnen kryar på sig snart!
kRam Tina

2006-11-21 @ 21:06:31
URL: http://tinafina.blogg.se/index.html
Postat av: tanja

Krya på barnen!!!

Kram Tanja

PS Nu kan man beställa personliga kalendrarna igen

2006-11-21 @ 23:04:11
URL: http://sakerattminnas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback