Söndag

Så var helgen över, trist men sant.

Min käre make han jobbade igår till 14. Efter jobbet  var han och hämtade hem husvagnen för tömning. Och efter det så for han till Växjö på fest.

Vad gjorde vi andra då?

Felicia gick över till sin bästis när hon hade fått på sig kläder och borstat tänderna, Ludvig han följde med. :O) Syrrans ständig skugga.
Själv lekte jag lite i tvättstugan, för det är ju en kul sysselsättning. Sen när det var klart försökte jag som sagt få igång PSP, men det gick ju som det gick med det.
Barnen kom hem efter en halvtimme, då skulle bästisens familj åka bort.
Det bekymrade inte syskonen det minsta, dom satte igång att leka ihop. Jag har nog tur för mina dom leker jättebra ihop, visst bråkar dom men inte mycket.


Till slut åkte dom faktiskt ut! Jag får kruppanfall när Ludvig leker bebis, han piper så jag blir alldeles galen. Vi åt broccoli med kassler och fetaost paj till lunch. Fick ju hjälp av snälla Helene med min dubbel till tidningen.

Vi halv 3 satte vi oss i bilen för att åka till stan. Till stanen som Ludvig säger så sött. Köpte en söt bok med penna till en tjej som hade kalas idag och lite småplock till paketkalendern, detta var på Ackis. Nästa anhalt var Åhléns, där inhandlades det 4 frotté handdukar i färger beige och 10 st 41 cl glas för 25 kr st. Iväg till bilen för att lasta av, det var tungt med glasen. Sen köpte vi lördags godis till mig. Nu skulle jag fördriva tiden en stund utan att barnen blev kinkiga, för mamma hade en överraskning åt dom. 15.50 begav vi oss mot överraskningen. Vi skulle gå på Bio, på Nicke Nyfiken!!! Så glada dom blev, detta skulle bli Ludvigs första biobesök. Busiga mamman hade tagit med sig deras lördags godis hemmifrån. Det är så kul att gå på bio med barn, för dom sitter och fråga högt om något som har hänt på filmen. Dom var så duktiga, så det kommer bli fler biobesök i framtiden.

När vi kom hem hade pappan i huset också kommit hem med husvagnen. Nu var det pyjamasdags för barnen. Det var långt Bompa idag. När barnen tittade på Tv så renbäddade jag deras sängar.

Fredrik åkte vid 19 tiden till Växjö. Det dröjde inte så länge innan dom sov. Då gick jag ner och tittade på TV och åt pop corn. Vid 21 tappade jag upp ett bad och satte mig och läste. 00.30 gick jag och lade mig, då hade jag hällt på mer varmt vatten en gång. Läste lite till, så klockan blev 01.30 innan jag släckte lampan.

Blev väckt 07.45. Sa att det var morgon Bompa och somnade om. 8.45 rinde telefonen, det var en kompis som undrade om vi kune ta hennes dotter till kalset som var idag. Självklart kunde vi det!

Vi upp barnen från TV så vi kunde äta frukost. Efter frukosten fick dom bada, det hann vi inte igår när vi kom hem. Efter badet så gick dom ute frivilligt. Då passade jag på att göra klart väskan som skulle ges bort och påbörja koret som skulle med. Vid 12 dök Fredrik upp, två glad barn mötte honom. :O)

Nu skulle husvagnen tvättas, kortet skulle göras och maten skulle lagas, lite körigt.

Maten blev klar, husvagnen tvättad men kortet var inte riktigt klart än.

Kalaset började 15, 14.50 fick jag in alla tre ungarna i bilen. När jag hade lämnat dom åkte jag upp till IKEA. Har fått för mig att jag skulle ha vita gardiner med svart mönster. Hittade ett, men det var inte kritvitt, utan mer cremefärgat. Köpte i alla fall, två prydnadskuddar med fodral, ett överkast och två flyttlådor till min rensning i förrådet. Hittade tyg på Åhléns.

Åkte förbi ICA på vägen hem, för att stödhandla lite. Extra barnet jag hade med i bilen, hennes mamma ringde när jag var i affären, lite dålig täckning var det.

Åkte hem, kom hem vid 16.50. Väntade på att hon skulle komma hem med mina två. Började på gardinerna. 17.30 fortfarnde inga barn, rinde till henne. Då hade vi missförstått varandra så mina var kvar på kalaset. Slängde mig in i bilen!! Felicia ville inte alls åka hem, Ludvig var mer sugen. Pinsamt värre. På med pyjamasarna när dom kom hem. När dom tittade på Bompa sydde jag på gardinerna. Det blev saga efter tandborstningen. Blev klar med gardinerna runt 20 tiden.

Gick ner till scraprummet vid 21 och började pula på en layout. Och nu ska jag gå och sova.

Kommentarer
Postat av: emelie

vilken helg du har haft, hoppas du inte är helt slut nu. kul att dem leker så bra tillsammans.

Postat av: Tinafina

Oj, shit så mkt du har gjort!!! Inte dåligt...
kram tina

2006-10-09 @ 11:37:19
URL: http://tinafina.blogg.se
Postat av: Tinafina

förresten,...jag vill se dina nya gardiner!!!
hihi...fram med kameran vettja!
kram igen

2006-10-09 @ 11:37:47
URL: http://tinafina.blogg.se
Postat av: Ellinor

Och när hann du skriva allt detta?! :) Låter som en riktig hektisk helg fast det låter också som att ni haft en kul helg!

2006-10-09 @ 11:49:01
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com
Postat av: Lindzi

Puh! Jag blir helt matt Anna! Låter kul men nu får de ladda batterierna! ;-D

2006-10-09 @ 19:55:19
URL: http://lindzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback