Vårt fredagsmys

 

Tillagningstid: Över 20 min
Svårighetsgrad: Medel

Nyckelhålsmärkt

Gör så här
Skölj och picka potatisen. Baka den i mikrovågsugnen på full effekt (max 800 W) 16-18 minuter. Skär en djup ficka i kycklingfiléerna och fyll dem med färskosten. Krydda med salt och peppar. Linda baconskivorna runt kycklingfiléerna och fäst ihop med trästickor. Grilla kycklingfiléerna på utegrill eller i grillpanna ca 12 min runt om. Kontrollera att kycklingen är färdig dvs att köttsaften är klar utan rosa inslag. Koka broccoloibuketterna i lättsaltat vatten enligt förpackningens anvisning. Låt rinna av. Servera kycklingfiléerna med bakpotatis, broccoli och bröd.

Tips! Har du ingen microvågsugn kan potatisen skäras i halvor och bakas i vanlig ugn i 225 grader i ca 30 min.

Hittade receptet på ICA.


Kommentarer
Postat av: Tinafina

ÅÅÅÅH, vad gott det låter! Njut riktigt ordentligt vettja!!
Vi skall nog woka lite.
Kram vännen!

Postat av: VeronikaP

Oj, vad gott det där lät!! Måste nog prova... men jag struntar i micron, kör ugnsvarianten - låter godare!! :-)

2006-10-19 @ 21:38:16
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Agneta

Smaskigt, det kanske kan bi fredagsmys hos mig med :)

2006-10-20 @ 12:43:57
URL: http://agge.blogg.se
Postat av: Northraines

This This Guestbook is professional and to the point.
Very interesting GuestBook.

2007-12-28 @ 21:38:55
URL: http://northraines.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback