Teneriffa 070306

Trodde inte det var sant när klockan dånade igång 02.15! image401
Jag och Fredrik låg och tittade på varandra innan vi steg upp.  Fredrik tvättade av sig och jag petade in linserna innan vi väckte baren. Fredrik filmade när vi väckte dom. Vi fick en föraning om hur Felicia kommer bli i höst när hon börjar skolan, maken till svårväckt unge! :O) Vi ruskade på henne, pussade på henne, pratade med henne hon bara mumlade och vände sig om. Ludvig där emot for upp som en raket ur sin säng, fick även fart på sin kära syster. Vi hjälpte på dom med kläderna. Innan vi åkte tömde vi kylskåpet på fil och mjölk mm. Jag gick över med brödet vi hade framme till Anna och Håkan.

Klockan 03.00 började vår färd vi Landvetter. Fredrik körde i gällande hastighet heeela vägen ner, vi var framme strax efter 04.30. Barnen hade sovit en stund i bilen, dom är ju inte direkt vana vid att bli väckta mitt i natten. Det tog sin lilla stund att ta sig från parkeringen till utrikesterminalen för Ludvig, det är inte lätt att vara liten alla gånger. Incheckningen pågick för fullt, det var en lagom lång kö. Min väska fick en speciell märkning, det var tung!!! Vi har packat allas kläder i två väskor, det ska bli intressant när vi ska packa ner allt igen. Säkerhetskontrollen var inga problem för alla utom Fredrik, han fick till och med klä av sig sina skor. Väl igenom hittade vi inte datorn först!!! Panik!! Det var en som hade trott att det var deras och flyttat med sig min dator, pust! Vi köpte oss lite frukost, det var en halvtimme till dom ville att vi skulle vara vid gaten. Det var väl mest jag och Fredrik som åt med god aptit, Felicia åt en halv fralla och drack en drick yoghurt, Ludvig var inte så intresserad av att äta. Det han ville var att flyga flygplan.

Dom var smarta nog att släppa på folket i omgångar, vi kom med i andra släppet. Jag satte mig med barnen, mellan dom. Nu kom nästa tillfälle att tjöta, när skulle vi börja flyga!?!?! Båda tyckte det var spännande när vi lyfte. Nu trodde jag och Fredrik i vår enfald att vi skulle få frukost. Döm om vår förvåning när barnen serverades korv med potatismos!! Jag fick kyckling pikant, tror jag åt det för 2 år sedan också. Fredrik fick någon rotsaksgratäng, hans efterrätt kände jag också igen.

Resan gick bra, Ludvig var på toaletten 4-5 gånger under hela resan, det var ett evigt springande för Fredrik. Dom visade 2 filmer under resan Bilar och en Steve Martin film. Till slut kurade Ludvig ihop sig som en boll på sitt säte och somnade, Felicia somnade strax efter. 
 
Allt var bra utom landningen. Felicia fick jätteont i sina öron och i huvudet, själv blev jag åksjuk för det var en aningens gropigt den sista biten inför landningen.  Jag skulle filmat landningen, men det sket jag i, jag koncentrerade mig på att inte börja spy!

Nu kom vi till en ny väntan. Väntan på bagaget!  Det tog lååång tid innan våra väskor kom, fast vi var ju inte ensamma om att vänta. Till slut så kom min gamla resväska på bandet och sen kom det en gör sketa snygg Roxy väska.  När vi gick mot utgången träffade vi Sanna och Egon som väntade på att få flyga hem med samma plan som vi kom med.


Nu kom nästa långa väntan, bussen som skulle ta oss till hotellet!! Det var blåsigt att vänta på bussen, jäkla vad det blåste.  När reseledarna hade gett upp så kom den till slut. Av oss var det Felicia som såg den först. Tack och lov var det bara 20 min bussresa för vår del.

Nu kom vi till den sista långa väntan för dagen, väntan på vårt rum!! Barnen blev helt knäckta när vi sa att dom skulle få vänta på att få bada. Dom ville ju bada NU! Det var inte färdig städat när vi kom! Dom var så schysta att man fick en sandwich och en drick medans man väntade på att det skulle bli klar. Vi gick ner till restaurangen, den låg precis vid poolområdet. Alla rummen ligger runt poolområdet, så det var som en bunker. Helt ok tyckte vi.
 
Vi tänkte äta lunch nu när vi ändå var där, så sa servitören att vi skulle beställa mat till barnen och ta mackorna själva. Det var en svensk servitör.

 Felicia valde fisk och pommes fritt och Ludvig valde hamburgare. När vi hade ätit klart så gick vi för att få våra rumsnycklar. Jisses vilken labyrint det var för att förflytta sig från receptionen till vårt rum!

Ludvig var snabb som ögat med att klä av sig kläderna, nu skulle det badas! Till slut kom vi iväg till poolen för att bada var nog klockan 14.30. Felicia hon skuttade ner i stora bassängen direkt med armpuffarna på, Ludvig var inte långt efter. Till och med badkrukan Anna tog sig ett dopp! Det värsta var att jag frös så in i bänken, till och med under vattnat. Jag vari en stund med Felicia i den djupa bassängen, sen gick jag upp. Det badades hela tiden till vi gick upp, det var en liten glass paus bara. Vi gick upp vid 16.45. Fredrik och barnen spelade lite biljard innan dom gick upp. Jag packade upp allas kläder medans jag väntade.  Jag tycket att barnen behövde komma i säng i vettig tid, de är inte vana vid att gå upp mitt i natten.

När vi kom ner till restaurangen var det typ bara vi som var där, medans vi satt där och åt blev det fullt! Felicia mumsade i sig sin mat fort, Ludvig konstrade, han var trött. Felicia fick en glass efter maten. Jag åt grillad laxfile och Fedrik åt souvlaki.

Det var inga problem med att få dom att borta tänderna. Felicia somnade snabbt, Ludvig skulle springa på toa några gånger innan han somnade.
 


Kommentarer
Postat av: Wayberlin

Good web with cool info. Thanks.

Postat av: Sondreoliwia

Hi, how did you have the time to update you web site if you are so busy as your picture in your home page ? Good luck for your interesting links pages.

2010-04-27 @ 07:31:32
URL: http://sondreoliwia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback