Teneriffa 070307

Vakande några gånger i natt och var toa nödig, eftersom man bara kan ha fullt ljus på toa valde jag att kissa i mörker. En av gångerna kom Fredrik också upp, han tände på toa, vilken ljus chock!!

Väcktes av att två små barn som tisslade och tasslade, då var klockan 07.15, som var och gläntade på gardinerna några gånger. Jag låssades som om jag sov tills Felicia kom för att fråga om det var morgon. Ludvig kröp upp i vår säng för att sova lite, vilket han gjorde i ca 2 min. 7.30 gick jag upp med barnen, då var i alla fall jag sugen på frukost. Fick efter mycket och men på Ludvig lite kläder, han skulle ha sina döskalle shorts och sin t-shirt med en krabba på!! Mamma Anna tyckte att det skulle bli lite väl kallt att äta frukost i det, man äter nämligen den ute. Frukosten var väl helt ok, saknade lite grovt bröd, det enda grova bröd som fanns var mega grovt. Det fanns stekt bacon, stekta ägg, stekta mini korvar och stekta tomater, det var det varma. På den kalla sidan fanns det dansk röd salami, två sorters ostar, gurka, tomat och paprika. Sen var det olika yoghurt smaker, en med kokos! Alla sockriga flingor som finns, typ 3.  Felicia åt bra till frukost, Ludvig si så där.
 
När vi hade ätit klart gick vi upp och borstade tänderna och smorde in oss. Fredrik och barnen gick i förväg, jag plockade i ordning i kaoset som hade blivit av av- och påklädningen.

Fredrik hade tagit fyra plaster till oss. Det var inte så mycket sol än någonstans runt poolen, eller i alla fall inte i närheten av barnpoolerna. Ludvig badade i den lilla och Felicia i den mellan stora bassängen.

Vi frågade om barnen vill gå till Miniland på aktivitet, och det ville dom gärna. Jag hade tänkt att vara med på vattengympan, men det var liksom fullt så jag hamnade på den djupa delen av bassängen, där jag inte bottnade.  Jag lämnande av dom vid 11. Jag och Fredrik lade oss för att sola helt utan tjatande barn, vi låg och läste båda två. Strax innan 13 gick jag upp med första omgången kläder och handdukar mm, och så bytte jag om. När jag var på väg mötte jag alla barnen, då var dom ute på ett hemligt uppdrag.  När jag kom ner gick Fredrik upp. Jag hämtade barnen kl 13 på miniland. Vi åt i restaurangen, Felicia åt sin sedvanliga fisk och till detta valde hon spagetti. Ludvig valde hamburgare, de gjorde även mamman , pappan åt Pasta Bolgonese. 

Efter maten gick ut på stan, eller ner mot havet. Fredrik hade varit och rekat lite igår kväll när barnen sov. När vi kom fram ville dom genast bada!! Sen ville dom hoppa i en bamsehoppgunga som hette Superbounce. Fredrik den token hoppade han också. Ludvig hoppade väl inte så mycket, han fjösade iväg lite. Felicia slog bakåt volter, det gjorde även Fredrik.
    
Efter det så gick ner till havet, det dröjde inte länge förrän Felicia kom springandes naken för att bada. Hon bara sprang rakt ut, precis då kom det en jättevåg som slog omkull henne, det kom upp en spottande och fräsande Felicia ur vattnet. Hon konstaterade att det var saltvatten som hon badade i. Ludvig följde snabbt Felicias exempel och tag av sig sina kläder, men han var mycket fegare och höll sig i vattenbrynet i stället.
 
Till slut fick vi upp dom från vattnet och på med kläderna, Felicias trosor var blöta efter första kontakten med vattnet. Vi gick strandpromenaden en bit fram, vi gick i ganska många affärer och bara tittade. Vi gick förbi en spelhall, där spelade vi shouffleball.  I en affär köpte vi snorkel och cyklop och varsin bandarna. Vi stannade i en av alla små restauranger och lät barnen drick varsin milkshake, det tyckte dom om.


Väl hemma på hotellet igen (vid 16 tiden) badade barnen, båda hade sina snorklar och cyklop på sig. Felicia hade fattat galoppen med snorklen, Ludvig sjöng eller något i sin. Vid 18 hade mamman fått nog, då hade till och med hon badat i en halvtimme. Det tråkiga med em var att det blåste så förgjordast.  Vi gick för att göra oss i ordning för att gå ut och äta. Fredrik och barnen badade lite i det lilla badkaret som finns, själv plockade jag undan kläder och väskor som låg huller om buller.

Vi gick till en restaurang som ligger vägg i vägg med vårt hotell, med andra ord inte så långt att gå. Barnen valde chicken naggets och fick pommes till. Jag valde kycklingfilé Provencale med vitlöks potatis, Fredrik valde oxfilé med kanariska potatis, maten vad god. Barnen var trötta så dom åt inte så mycket, Ludvig somnade mitt i maten. Han fick sitta i mitt knä och sova, Felicia kröp upp i Fredriks knä och sov. Tack och lov så var det nära hem, dom börjat bli tunga nu barnen.

 
Vi gjorde inga försök att borta några tänder när vi kom hem, utan vi fick av dom sina kläder och på med pyjamasarna.  Förde över bilderna från kameran 190 bilder var tagna, säkert ett 10 tal är bara att kasta. När jag höll på att ta kort i morse på barnen när dom badade fick kameran spuck, den visade error  001, inte tusan vet jag vad det är för fel!! Provade att stänga av och stätta på igen, inget resultat, jag tog ut batteriet samma resultat. Det enda som hände var att jag nu kunde ta kort med dom blev över exponerade. Gav kameran till Fredrik, han gjorde det som jag gjorde plus att han lossnade på objektivet, och se nu funkade den igen!  Måste ta med mig den till Scandinavian Photo en dag, för så här kan vi inte hålla på min kamera och jag.

Att summera denna dagen är lätt. Vi har haft det toppen!


Kommentarer
Postat av: Sveinunglilly

Merci for all the wonderful writings


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback