Teneriffa 070312

Imorse fick vi sovmorgon igen, det var jag som vaknade först och var kissnödig. Ludvig hade sovit bra i natt. Ludvig mår betydligt bättre idag, men vägra ta sin medicin. Jag och han kompromissade i morse och sa att han bara behövde ta 2,5 ml i stället för 5 ml av medicinen, det gick han med på.  Det märktes att det var första dagen för dom som kom igår, det var mycket folk i matsalen när vi kom, precis som när vi kom i tisdags förra veckan. Stod och hade lite roligt på balkongen för mig själv. Dom nya var ute och tog plaster, problemet var att dom skulle städa av klinket så igår hade badvakten ställt ihop alla solsängar. Folk dom plockade ut solsängarna och personalen plockade ihop dom igen, tror det var 3 familjer som gjorde tappra försök att ta bra platser.

Efter frukosten följde samma procedur som vanligt, borta tänderna och in smorning. Platserna där vi hade legat som senaste dagarna var redan upptagna, så vi fick ta några andra helt enkelt. Barnen dom badade och vi vuxna låg och läste. Vid 10.30 kom Ludvig upp för då frös han. I dag var det ingen speciellt aktivitet i miniland utan mer öppet hus. Ludvig lekte med Brio järnvägen och Felicia med små djuren. Vid 12 var det ansiktsmålning, Ludvig valde en tiger och Felicia en prinsessa.

 
Ringde till jobbet och berättade om Ludvig bronkit och sa att jag inte skulle komma på onsdag, fick ringa lönekontoret om mina semesterdagar, skulle skriva på något intyg när jag kom tillbaka sa hon på kontoret.

När dom var färdig målade åt vi lunch. Ludvig åt i vanlig ordning hamburgare och Felicia spagetti och köttbullar, Fredrik valde spagetti och köttfärssås och jag åt hamburgare. Efter maten fick dom varsin glass. Barnen hoppade i och badade igen efter en stund. Fredrik var i och lekte en stund med dom, det tyckte dom var kul, då var även två andra tjejer med och lekte.

     
Vid 14 tiden så kom det två från miniland och lekte med barnen i poolen, det var lika uppskattat idag. Framåt eftermiddagen fick vi skugga där vi låg så vi bytte plats. Jag var i och badade en stund. Vid 17 började vi plocka ihop våra saker. Jag och Felicia gick och köpte Lollo och Bernie CD som fanns att köpa, Felicia blev jätteglad.

När jag hade duschat började jag att packa, visserligen hade jag sagt att Fredrik skulle packa allt eftersom han envisades med att bara ha två väskor med på resan. Dom två väskorna var fulla till brädden när vi åkte hit ner, det innebar att man skulle på packa väldigt noggrant på vägen hem också. Hann packa ner det mesta innan vi gick och åt, vi försökte få bord på den finare av dom två restaurangerna,  men det var kört ikväll, så det blev en billig kväll.
 
Barnen gick och tittade på Björnarnas show och var på minidiscot innan vi gick upp. Dom hade inte hunnit äta någon glass innan showen så den fick dom nu. Borsta tänderna på barnen och bums i sängs. Fredrik packade det sista som gick och packa ikväll, sen blir det lite till imorgon.


Kommentarer
Postat av: Jane

Vad KUL att få ha läst om er semester. Du är verkligen duktig på att dokumentera! Vad TRIST med sjukdom :( Hoppas ni känner er någotsånär utvilade i varje fall. Kram!

Postat av: ÅsaF

Vilken härlig läsning Anna!! Låter som en jätteskön semester! Synd att ni inte fick vara friska hela tiden dock... :-(
Pool-fotona är ju såååå läckra!! :-)
Kram!

2007-03-15 @ 15:21:24
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Tina

Härligt med semester - men trist att behöva vara sjuk...

2007-03-17 @ 20:51:49
URL: http://tinajohansson.blogg.se
Postat av: Cissi

Vilken härlig semester men synd bara att ludwig blev sjuk. Hoppas han är bättre nu!!
Kram Cissi

2007-03-26 @ 10:14:09
URL: http://www.gripdesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback