Agadir dag 8 och hemresedagen

Agadir 1 november

Jaha så var det då dags för att resa hem till Sverige igen! Jag skulle utan problem kunna ha stannat en vecka till. Om vi hade stannat en vecka till skulle vi åkt på en 2 dagars tur till Marrakech och något mer ställe som jag inte kommer ihåg. Det var skönt att inte behöva tänka på att komma upp i tid för att boks stolsängar. Felicia var den som vaknade först vid 07.15 och väckte därmed Ludvig också. Vi tog det mycket lugnt på morgonen eftersom vi fick det mesta packa igår kväll.

Vårt frukostbord var upptaget idag också, men vad gjorde det vi tog ett annat i samma rum. Gick för att hämta lite mynt för att kunna ge till vår servitör, han är så lågmäld och gemytlig på något sätt. Felicia ät 7 pannkakor idag till frukost! Ludvig gnällde som vanligt och ville ha allt och ingenting när det väl kom till kritan. Felicia lämnade 10 Dirhams och Ludvig 4 Dirhams till honom, de fick varsin puss på kinden. Vi måste se till och bli av med alla pengar innan vi lämnar landet för det är förbjudet att ta med sig pengar ut ur landet.

Fick packade lite till när vi kom tillbaka från frukosten, nu är det bara kläderna vi har på oss nu innan vi åker, lite skor och näsessärerna som ska i också och så ska vi få ihop väskorna också givetvis.

Fredrik och barnen gick till poolen för att få ut den sista solen och badet på semestern. Själv lämnade jag tillbaka fjärrkontrollen och fotade pappret man ska fylla i n när man kommer in i landet till Sanna och så uppdaterade jag bloggen givetvis. Pratade lite med Jane också över MSN.

Nästa gång jag skriver är jag hemma i Sverige igen!

Hallå nu är det snart en vecka sedan vi kom hem och jaghar inte pallat att skriva det sista.

Vår buss skulle komma 11.30 till hotellet för att plocka upp oss, det var Fritidsresors buss som kom först. Oj, oj  säkerhetskontroller bara för att komma in på flygplatsen, vi scannade väskor och jackor innan vi fick komma in. Nu började köandet för att checka in bagaget. Sen började köandet för att komma igenom passkontrollen, vi bytte kö två gånger innan vi var nöjda.

Jag och Ludvig gick lite i förväg när vi hör ett tjong bakom oss. Det var Felicia som hade gått rakt in i ett bås där passkontrollanterna sitter, säger ju att ho äter glosoppa varje dag. Hon var riktigt ledsen när hon kom fram till mig, tacka fasen för det för det sa verkligen smack i väggen.

Eftersom vi åkte så tidigt hade vi inte hinnit få i oss någon lunch så Fredrik köpte oss varsin macka när vi väl var inne. Jag tog min en snabbis inne på taxfree, köpte lite godis till mig och barnen. Sen var det dags för den sista säkerhetskontrollen. Nu skulle vi vänta på att få gå ombord på planet. Det var lite nervös väntan för det stod hela tiden att vårt flyg skulle gå till Stockholm, dom hade sagt att vi skulle mellanlanda i Göteborg så vi fick väl tror på det.

Äntligen blev det dags att gå ombord på planet, eller vi fick åka buss ut till det. Nog var det ett större plan allt, det var bamse stort! Väl inne så visade det sig att det var 8 stolar i i varje rad, vi fick sitta i mittenraden. Hemresan gick bra, barnen höll sig vakna ända till Göteborg, även denna gång fick vi åka buss. Det tog gansak så lång tid innan bagage kom. Resan hem till Trånghalla gick bra, vi hade nog knappt lämnat Landvetter innan barnen somnade.