Agadir dag 3

Agadir 27 oktober

Precis som igår vaknade barnen först, runt 06.20. Vid 06.40 gick jag och barnen upp och klädde på oss. Jag och barnen markerade 3 solsängar, vi valde bara tre för barnen har knappt varit uppe på land innan. Vi satte oss vid samma bord som igår när vi åt frukost, skönt att ha samma bord för då hittar barn till vårt bord. Idag var det rosa yoghurt som gällde för barnen. Jag tog en omelett till frukost bla. Idag fanns det inget ?grovt? bröd :O( När vi var färdig ätna så var det insmörjning och borta tänderna som gällde.

Det var lite moln på himlen idag vilket gjorde att det inte var lika skönt i luften. Bara för att vi hade tre solsängar ville barnen ligga och sola flera gånger. Ringde och pratade med Sanna och Lina som var på Scrappening, kan ni fatta att jag missade denna träff?!?! Det är knappt jag fattar det själv? Började skriva dom första obligatoriska vykorten idag, det verkligen suger att skriva vykort.

 

Vid 12.30 år vi lunch på buffé restaurangen, idag fanns det inte lika mycket att välja mellan. Efter lunchen sökte vi oss ut på stan för att köpa snorkel och cyklop åt barnen. Tyvärr var affären stängd som Fredrik hade i åtanke. Vi hamnade i en affär för vi letade efter ett par prinsesskor åt. Innan vi kom ifrån den affären hade vi köpt ett par prinsesskor åt Felicia, ett par tofflor åt Ludvig och ett par åt mig, Felicia hade även fått en tunika som matchar skorna. Glömde berätta att Fredrik köpte sig ett par tofflor igår på marknaden inne på hotellområdet, så han tofflar omkring i dessa nu. På vägen hem skulle vi köpa varsin glass år barnen och i den kiosken hittade vi snorkel och cyklop åt barnen!

 

Tillbaka hemma byttes det om till badkläder igen och mot poolområdet med språng för att testa dom nya leksakerna. Felicia fattar hur man gör, Ludvig fattare bättre nu än på Teneriffa. Det blev inget långbad för barnen först så mycket. Vi gick till tältet och drack mynta te och åt varsin kaka. Jag och Ludvig gick tillbaka först för att börja duscha. Vi var precis klara när F & F kom hem.

  

Vid 18.20 blev det eld i baken på maken i familjen, nu skulle vi skynda oss till restaurangen vi hade beställt bord till på kvällen. Iväg med fart, kom fram och konstatera att den inte öppnar förrän kl 19.00! Vi gick till poolområdet och drack varsin dricka. Vid 18.45 gick vi tillbaka och då hade det redan gått in folk.

 

Första rätten som serverades var en soppa av något slag, sen fick man typ vårrullar, sen kom det in en sallad med räkor och rostad mandel. Nu så kommer huvudrätten, det var en kycklinggryta med annans och ris. Nu hade Ludvig lessnat totalt på hela situationen, han var trött!! Fredrik och Ludvig hoppade helt enkelt över efterrätten. Jag och Felicia stannade kvar. Det var konserverade frukter. Små taggiga bollar med ett vitt fruktkött, vet inte vad dom heter men vet hur dom ser ut. På väg tillbaka till rummet var det barnshow. Frågade Felicia om hon ville vara med och dansa men det ville hon inte. När vi kom till rummet skulle Ludvig precis gå och lägga sig, då ville Felicia plötsligt vara med och dansa, men det sket sig.

Nu ska jag gå och nana för jag är tlött. Hoppas dom har haft det bra på första dagen på Scrappening.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hej på er, sol o värme härligt, hoppas förkylningen gett med sig.
Hälsa barnen så mycket från oss på Kulingen!
Kram

2007-10-30 @ 18:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback