Agadir dag 4

 

Agadir 28 oktober

Ludvig levde rövare inatt, han drömde mardrömmar. Han var hungrig, han fick inte bada, han höll på att ramla ner ur sängen mm. Då när han drömde var det världens liv utanför, som en fest pågick precis utanför fönstret. Det är ett disco precis nedanför en backe som håller på halva natten.


Felicia vaknade redan klockan 6 och ville titta på morgon Bompa, det blir TV efter frukosten här. 06.45 gick jag upp och barnen också. Jag och Felicia gick i förväg för att boka solsängar. När vi kom till poolen var väldigt många sängar redan upptagna!! Vi ta på andra sidan om statyn idag, när vi höll på med våra sängar kom Ludvig och Fredrik. Tyvärr verkar det som om det ska bli mulet idag. Platsen där vi har suttit två dagar var upptagen när vi kom, då blev vi allt lite förvirrade. Felicia ville ha pannkakor och stekt ägg till frukost, det ville Ludvig också ha när han såg hennes tallrik. Idag kom det fram "grovt" bröd.


Efter frukosten följde nästa ritual: tandborstning, insmörjning och titta på barnprogram. Idag bytte vi så jag borstade tänderna och Fredrik smorde in barnen. Sen hände det inte så mycket mer, jag skrev klart några fler kort, Fredrik låg och läste och solen lös med sin frånvaro. Vi bestämde oss för att åka till Souken. Fredrik gick för att kolla när den öppnade och den öppnade inte förrän 10 så vi beslöt oss för att spela minigolf. Herre jisses vilken bana! Den är gjort i klinkers vilket gjorde den extremt svår spelad, jag gav upp rätt så snart.

 

När Fredrik gick för att växla pengar var växelkontoret stängt så det blir ingen Souken idag vi får ta det på tisdag för det är stängt imorgon. Han och barnen gick för att spela squash, när jag gick för att leta efter dom så hittade jag dom inte. Framåt 11 började det äntligen klarna upp så jag gick till poolområdet. Jag gillar platserna jag och Felicia valde idag. Fredrik ringde och ss att barnen var på väg mot poolen och mamma Anna. Dom hann knappt fram förens de var i poolen, efter en stund kom även Fredrik. Det var svårt att spela squash ensam hade han kommit fram till.


Vi åt lunch på snack baren idag. Felicia beställde en sandwich med bara kyckling, jag och Fredrik beställde varsin sandwich med kyckling och allt det som var till och Ludvig tog en cheeburgare.  Fredrik beställde in en till sandwich efter sin första. Lovar att jag har myntat ett nytt uttryck bland servitörerna på hotellet. När jag skulle beställa en cheesburgare så kom jag plötsligt inte ihåg vad det hette så jag sa -A hamburger whit chees, please. Men hallå liksom! När jag fick min hamburgare sen sa han - A hamburger whit chees!  Sen avfyrade han ett stort leende, hihihi


Resten av eftermiddagen gick i solen och badet tecken. Jag var och plockade ut pengar eftersom växlingskontoret var stängt. Lusvig fick en kompis från Sverige. Jag och Felicia låg och läste om Snöälvan Flinga. Har skrivit 13 vykort nu har ett kvar, ska bara kolla upp adressen och skriva det. Vi gick från poolen vid 17 för vi ska träffa vår reseledare och beställa kamelridning en dag och hon kommer till hotellet vid 18.15. Fredrik gick för att byta handdukar innan vi gick hem för att duscha.


Ludvig duschade hela badrummet i princip, det var inte långt ifrån i alla fall. Idag var det killarna som duschade först och ihop och sedan tjejerna. Man känner att man har varit ute i solen nästan hela dagen idag, nästan har fått sig en riktig kyss, lite Rudolf varning över den.




Vid 18.05 begav vi oss till receptionen för att leta upp reseledaren. Vid 18.30 gav vi upp väntandet och Fredrik ringde till hennes telefon, det visade sig att hon satt i receptionen fast inte där vi hade tittat. Felicia berättade om allt vi hade köpt för henne.  Vi bokade vår kamelridning till i morgon eftermiddag. När det var klart så begav vi oss mot restaurangen där vi skulle äta ikväll, denna kväll hade vi valt marockansk mat. Vi var lite tidiga så vi vuxna tog lite taktik kissning innan maten.


Klockan 19 blev vi insläppta. Det började med fem sallader av olika slag gurka, morötter, aburgine, squash och blomkål, sen kom det en soppa, och sen blev det deras parad rätt en kycklinggryta i en liten gryta som ser rolig ut till detta serverades couscous och till sitt var det efterrätt och nu började barnen bli trötta.

När vi passerade poolområdet var det barndans så Felicia fick dansa lite ikväll, efter dansen var det en lek där man ska skicka vidare en hatt. När Felicia hade åkt ut gick vi hem och nattade barnen.

       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback