Lite från Stockholm

Har varit i Stockholm i helgen hos Helene och scrappat. Det var femte gången jag var upp vid den här tiden. Jag åkte upp redan i torsdags kväll, ville ju shoppa på fredagen. :O)

Min helg var inte så produktiv, fick ryggskott nämligen, en lidrig variant ändå. Fick 4 dubbelalyouter gjorda, eller nästan klara. :O)

Här är det Ludvig som målar julklappar till sina fröknar på dagis iförd Turtlesdräckt. Visst är han snygg?
image791
Material jag har använt är:
Papper: Making Memories ~ Brocade
                                                ~ Dots
                                                ~ Mini Dots
                                                ~ Mini Stripes
                                                ~
Paisley
                                                ~ Stripe
                 Bazzill Vit
                             Orange Peel ~ Red Hot
Dekorationer: Doodlebug: Paper frills ~ Limeade
                          Queen & Co: Felt fusion ~ Scroll Orange
                           Hambly: Rub-ons~ Dingbats & Robots lime green
Penna: Zig writer svart
QK: Magnolia Cookie Cutter grand
        Lemonade Cookie Cutter skinnimini

Paisley, rub-ons, frills, Felt fusion, penna och QK finner du hos Pappersbiten.

Inspirerad av en Becky Higgins skiss

Nästa layout är från dagen då Felicias klass var och grillade korv på vändplan. På Felicias skola har de som tradition att föräldrarna ordnar adventskalender när de går i förskoleklassen. Det kan vara något pyssel, vara i gympan, läsa en saga, se på en film eller att gå på en promenad för att leka och grilla korv. :O)
image795
Material jag har använt:
Papper: Bazzill mono brun ~ Pinecone
                            Classic Natural
               Creativ Imagination: Day by day ~ Quadrant  
                Making Memories ~ Hillary Stamp Shape
                My Mind´s Eye: Out and Aboute~ Nr 1 Floral
Dekorationer: Knappar: My Mind´s Eye: Trés Jolie ~ Springtime Jaune
                          Floss: Karen Foster ~ Brun
Övrigt: Sytt på maskin
             Penna: Shapie extra fine vit
                           Zig Writer ~ brun
QK: Metro Classic
        RS-0485 Fasteners

Du hittar allt material utom papper Nr 1 Floral hos Pappersbiten.

Hittade denna skissen på PageMaps.

Kommentarer
Postat av: Malin

snygga sidor... och du - BARA fyra dubbellayouter på en helg *jisses* jag hade varit glad om jag gjort fyra dubbla (alltså ÅTTA enkla) på en månad... :) jättesnyggt jobbat Anna - som vanligt... Queen of Double :) *kram'

Postat av: Malin

glömde:
hoppas att du känner dig bättre i ryggen och att migränen inte kom tillbaka... *kramigen*

2008-02-07 @ 15:03:05
URL: http://mallafors.se
Postat av: Marie

ursnygga layouter, du är verkligen bra på att få med många bilder på en och samma LO!

2008-02-07 @ 18:33:10
URL: http://www.mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: Karin

Hallå vännen!
Den jag inte var så nöjd (som saknas på bloggen) är den första jag gjorde...cola-layouten (limegrön). Den ska nog bli lite mer cola-färgad för att matcha temat tror jag. Just nu ligger den på tillväxt vad gäller ideer. Skaparglädjen håller iaf i sig och jag väntar på torkning av färg på en LO..sen ska den scannas in!

Dina blev så fina! Så söt han är Ludvig i sin turtlesdräkt! :) Det var sååååååååååååå kul att ses igen! Sköt om ryggen!

puss å kram /Karin

2008-02-07 @ 21:46:46
URL: http://qurin.blogspot.com
Postat av: Åsa

Åh vilka fina sidor!!
Väldigt impad av hur kreativ du är - fyra dubbelLO's på en helg är ju helt galet! :-)

2008-02-08 @ 13:45:47
URL: http://virves-krypin.blogspot.com/
Postat av: Monica

Jag älskar din dubblor! Jag såg nu att jag ju inte har din blogg i min länklista, men det är fixat nu. Trevlig helg! Kram.

2008-02-08 @ 19:07:03
URL: http://monnahs.blogspot.com/
Postat av: Evelina

Vilken liten söting Ludwig är, och så snygga layouter sen!

2008-02-08 @ 20:07:34
URL: http://wih.blogg.se
Postat av: Karin

Tackar o bockar för berömet ang den turkosa LOn! Jojo, du såg rätt..visst är det band :) Blir nog fler framöver på andra LOs. Sitter just o funderar på om jag ska överge datorn och skapa lite istället....hmmm...ska känna efter lite till..

kraaaaaaaaaaaam /K

2008-02-08 @ 22:07:53
URL: http://qurin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback