Maja Design Paula för ScrapAddicted

Jag har fått hem ett ljuvligt paket innehållandes Maja Design Paula.

Direkt när jag såg pappret med änglar på visste jag att det skulle vara en layout med sovande barn på. Så när barnen hade somnat fotade jag dem. Felicia hade lagt upp sina kaniner så fint i sängen, Kalle & Rebecca. 


 
Papper: Bazzill mono Brun~ Java, Pinecone & Fawn, FourZ Pink~ Pinkini
Mönstrat papper: Maja Design: Mina vänner~ Paula 2, 3 & 8
Alfabet: Quickutz Dragonfly mini
Dekoration: Bazzill in stich´z~ Bring me flowers
Floss: Karen Foster: Tan & Pastel Pink
Blommor: You Do~ Sorbet & Ruby Razz
Brads: SEI: Pearl brads~ Guy
Övrigt: Stämpel: Heros Art: Old french writing, wellpapp
Dyna: Adirondrack ~ Espresso
Spets: Från gömmorna hemma
QK: CC-BDR-014 Beads Nesting Circles
Skiss: Becky Fleck, Page Maps

Denna layout är om att Ludvig aldrig har varit så beroende av sin Harry Hare och Katten som sin syster, han har sovit bra ändå. Nu när han fick ny säng så sover han ännu bättre på nätterna. Jag använde mig av QK-hjärtbård som ranka till blommorna. 

Papper: Bazzill mono Brun~ Pinecone, trio Saguaro~ Lizard & Saguaro, trio Rhubara~ Rhubarb
Mönstrat papper: Maja Design: Mina vänner~ Paula 4 & 6
Alfabet: Quickutz Blossom mini
Dekoration: Blommor: Prima~ Christmas
Brads: American Crafts~ Brun
Övrigt: Ink: Fluid chalk~ Dark Brown, Hörnrundare
QK: CC-BDR-008 Hearts
Skiss: Becky Fleck, Page Maps

Även här hade jag en aha-upplevelse när jag fick se ett av papperna. Nr 1 har orkidéer på sig och jag har en del orkidéer som jag ville fota, och nu var ju det perfekta tillfället. Men jag säger då det, hur svårt kan det vara att fota blommor?!?! De står ju bara där helt stilla, kanske att det är det som var problemet? 

Papper: Bazzill kraft, Wellpapp, Corduroy Dark chocolate
Mönstrat papper: Maja Design: Mina vänner~ Paula 1, 2, 3, 4 & 9
Alfabet: Quickutz Disel Classic
Dekoration: Bling: Heidi Swapp~ Jewels
Spets: Från mina egna gömmor
Övrigt: Stämpel: Autumn Leaves~ Flourishes 2
Ink: Fluid chalk~ Dark Brown

Kommentarer
Postat av: kristina

Anna!Helt underbara sidor!Gillar nog den med orkideerna mest...fast alla var fina.Härliga färger.

Ha en skön måndag

Kram

Postat av: Monnah

Vad mycket snyggt! Jag gillar speciellt den broderade blomman. Jag borde verkligen plocka fram sytråden lite mer ofta.

2008-09-17 @ 08:12:09
URL: http://monnahs.blogspot.com
Postat av: Karin

Åååååååååh, helt underbara allihopa! Den översta i sepiaton är verkligen fantastisk..sån härliga harmoni!! Gillar dina blommnor med text..har du stämplat den själv? Snygga är dom iaf!



pussåkram /K

2008-09-20 @ 13:28:14
URL: http://qurin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback