Helgen - jag gjorde det!

Efter det att Felicia hade varit på kalas åkte vi ner till Feringe och fallskärmsklubben, barnen somnade i bilen ganska så fort.
84340-70

Kortet till tjejen som fyllde år. Det är stämplar från Magnolia. Har hämtat inspirationen från agno02 på 
www.scrappiz.se, eller typ liftat det. :O)


Fredrik gjorde 3 hopp på lördagen. En av tandempiloterna hade med sig sin familj upp, hans son var bara så söt 16 månader och världens engeriknippe. :O)

Vi åt sen middag efter som dom hade sovit i bilen ner. Grillar korv och hamburgare bjöds det på.

Innan jag gick och la mig på lördagen stog jag en åksjuketablett, jag skulle hoppa tandem på söndagen.

Vaknade lite död som vanligt när jag har tagit en sådan tablett, det är grymt hur trött man kan bli av dom! Jag går som i dvala, varje chans jag får så försöker jag blunda och sova. Jag skulle hoppa vid 11, tyvärr fick vi skjuta på mitt hopp pga av missförstånd med en av dom andra tandempiloterna. Jag passade på att göra vår pastasallad då, mitt dumma nöt åt en halv banan också.

Till slut var det så min tur att hoppa. Jag såg fram emot det samtidigt som det var läskigt eftersom jag redan har hoppat en gång. Jag visste ju vad som skulle hända.
84340-71
Här blir jag inklämd i selen av min pilot L, det är ju synd att säga att det är speciellt skönt med den där selen på sig.

12.21 lufte planet, försökte slappna av och blunda på vägen upp, men det fick man ju inte göra för Fredrik. Han var på mig flera gånger och undrade hur jag mådde, jag mådde bra!!

Så var det då dags, på med frappen, ner med gogglarna och hasa sig fram till dörren. Hu så pirrigt och läskigt och pirrigt!!
Så satt men då där i dörren 3.500 meter över jorden! Tror inte jag tittade vid själva uthoppet, skrek gjorde jag i alla fall :O) Jag tittade till slut. Det går inte att beskriva hur det känns, man bara faller och faller i en hisklig fart, det bara pirrar i magen! Letade efter Fredrik, och till slut kom han fram. L knackade mig på axlarna och jag fick släppa selen, vilket jag också gjorde denna gången. Fredrik kom fram till oss, men inte så nära så jag kunde nå honom. Sen försvann han bort. Nu visste jag vad som skulle hända igen, snart skulle han dra huvudkalotten och det skulle än en gång pirra i magen!!!

Det är väldigt fascinerande att hänga där upp och se allt i från ovan. Jag styrde lite själv också med hjälp av L. Tråkigt nog började jag må illa efter ett tag, det är ingen skön känsla precis. Till slut sket jag i flygturen i skärmen jag ville bara ner till marken!!
Landningen gick bra, jag bara kastade mig ner mot marken så fort han kopplade loss mig. Fy vad jag mådde piss, lyckade få upp min halva banan till slut i alla fall. Skönt! Snälla A var och hämtade vatten åt mig, nu satt jag bara och pustade och gömde min lilla skatt under maskrosbladen.
Tog mig in till hangaren och maten som väntade, satt och pustade lite till innan jag åt.

När jag hade ätit och Fredrik hade packat ihop sin fallskärm började vi packa ihop oss för hemfärd. Vi var bortbjudna till 17.30-18 och jag skulle hinna köpa present innan också. Barnen somnade i bilen

När vi kom hem satte jag mig i bilen direkt och åkte upp till A6. Var inne på Duka och köpte en present till en tjej på klubben bara för att.
Sen förlorade jag mig i babykläderna på H & M, det bidde ganska mycket kkläder ett set med tröja kjol, en tröja som passade till kjolen, en kofta och ett par kalsisar.

När jag kom hem så åkte vi, som tur var hade jag inte fått iväg kortet till W, det gjorde jag för ganska så länge sedan.
Värdinnan hade precis åkte till akuten för hon hade blivit getingstungen i armhålan. Vi hade precis satt oss när hon kom tillbaka. Lilla sessan i huset hade också vaknat, som småbarn gör när deras föräldrar ska till att äta.
Vi hade en trevlig kväll, vi åkte hem vid 21 då var barnen något trötta.

Kommentarer
Postat av: Sara

Cooolt, jag vill också prova.... Men blir lite orolig när du säger att man mår illa... =OS
Asgulligt kort!!

Postat av: Agneta

Åh vad häftigt! Vet inte om jag skulle våga, men skulle gärna prova....

2006-08-08 @ 14:50:26
URL: http://agge.blogg.se/
Postat av: ÅsaF

Gaaaah! Så modig du är Anna! Imponerad! :-)

2006-08-08 @ 17:28:43
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Sanna - liljan_

Wow Anna! Så imponerad jag blir! och lite avis också! :D

2006-08-08 @ 19:12:42
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se
Postat av: tanja

Vad spännande att hoppa fallskärm, det skulle jag aldrig våga!!!

Kram

2006-08-08 @ 21:16:03
URL: http://sakerattminnas.blogspot.com
Postat av: VeronikaP

Tjohooo.... du är min idol! Vad modigt av dig att hoppa!! GRATTIS!!

2006-08-09 @ 17:15:27
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Oj så modig du är! Skulle aldrig våga...gillar inte riktigt det där med att man faller.

2006-08-11 @ 19:14:36
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com
Postat av: Millan

WOW! Så modig du är, jag skulle nog aldrig våga hoppa, jag som inte ens vågat mig upp i ett flygplan ens, jag är så himla höjdrädd...

2006-08-12 @ 17:02:00
URL: http://millans.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback