Bara lite pasta och början på semestern

Igår morse ringde T för att säga att dom gärna tog med sig Felicia hem efter dagis. Sen så bjöd hon in oss på lite pasta på kvällen, bara något enkelt.

Jag bakade bullar när jag kom till fritids, visst var det väl lite varmt innen, men ännu varmare blev det när jag skulle baka bullarna i ugnen.
Fick lov att ta komp vecka 26, så då blir jag av med mina timmar där. Fick ta en extra semesterdag också, men det är det värt. Så nu är jag ledig från den 19 juni till den 9 augusti eller vad det nu blir. Vet ju fortfarande inte på vilken avdelning jag ska jobba i höst eller vilka dagar, vet bara att jag ska jobba 45% efter tjafset med chefen. Fan heller att jag säljer mina barns dagar på dagis för att göra honom nöjd! Har haft det jobbigt med Felicia i vintras och nu håller Ludvig på att säga att han inte vill åka till dagis varje gång det är dagisdag!

Åter till gå dagen. Efter det att jag hade skrivit semesteransökan och tjänstledigheten så gick jag ut till våra barn, 7 st. Dom tråkmonsarna (:O)) ville vara inne. Jag som äntligen hade fått komma ut i friska luften, det var ju varmare inne än ute ju. Väl inne så var det städning på schemat som gällde. Jag och tjejerna vässade pennorna och gjorde tre sommarlådor. Sommarlådornas innehåll var blyerts, sudd, linjal och färgpennor redo att tas med ut. Enda killen han letade lego till ett spel, han gjorde det väl inte så jätte noga. :O)
Vid 16.15 var det bara två barn kvar, då fick dom fika bulle. Vid 16.30 gick jag ner till jourfritidset, det var 4 barn kvar 3 skulle vara till 17.30. Helt ok jag har ju arbetstid till 18. 17.00 var det tomt!!! Nu återstod det att låsa alla larmade dörra på skolan, skolan är ju inte så liten precis 5 våningar hög med låg och mellanstadium. SÅ vid 17.20 kom jag från jobbet. När jag kom fram till familjen S var Fredrik hemma för att byta kläder hemskickad av frun i huset. Felicia och B höll på att städa i hennes rum. Ludvig och J sprang omkring i trädgården.
Vi åt spagetti och köttfärssås med en super god sallad till. Sen började herrarna dricka drinkar blandade av hern i huset. Barnen sprang omkring hitan och ditan, mellan två hus. I andra huset bor kusinerna.
Ludvig har en tjej i huset, lilla J. Han till och med pussar henne han som inte pussar vem som helst! :O))
Vi åkte hem vid 23 och då var barnen forfarande vakna, inte lilla J men alla andra.

Barnen sov till 8.30 i morse, jag blev väckt av Fredrik vid 8, han ville gosa och jag ville sova.
Han åkte iväg till jobbet vid 9 som vanligt. Felicia åt frukost på balkongen ja, det gjorde vi andra också. Hon blev klar snabbt och gick över till Filippa. Vid 10 kom hon tillbaka då skulle dom åka och bada och hon ville följa med. Det var OK för mig och OK för Anna. Jag och Ludvig tvättade min bil. Först var vi tvungna att ringa till Fredrik för att fråga hur man gjorde. Bäst att gära det någorlunda som han gör. :O)) Bug removern lyckades jag aldrig använda, det var i behov kan jag säga. Sen fick jag inte på något munstyckte till högtrycktvätten, många fula ord där. Till slut var bilen ren eller renare i alla fall.
Lunch vid 15 och då kom Felicia hem som först lycklig och glad tjej.

Har varit duktig och flyttat hyllorna i Felicias garderob och rensat ut lite, nu är där städat frågan är hur läng det får vara det??
Nu är det bara Ludvigs garderob kvar, i den är det lite mer att rensa ut.

Om man skulle fortsätta att packa, vi åker till Köpenhamn i morgon förmiddag nämligen på lite semester.

Den som har orkat läsa ända hit är en tålmodog person.

Kramen på er!

Kommentarer
Postat av: ninaerica

En tålmodig en här! *räcker upp handen* Hoppas ni får en jättebra sommar, med massor av bus och glass och scrap (och kanske lite gos till Fredrik! :))!

2006-06-17 @ 23:07:52
Postat av: Linda Muhr

Jag är tålmodig och nyfiken! ;-) Ha en underbar sommar!

Postat av: Tina

Vad trist att jobbet tjorvar med dig men jag är glad över din inställning, önskar fler föräldrar gjort som du! :-)

2006-06-18 @ 23:01:13
URL: http://tinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback