Går dagen

Glömde visst skriva igår märker jag. Vad hände i går då?

Jag och barnen sov till 7.40, det var sååå gott. När Felicia hade åtit frukost, fått på sig kläder och fått tänderna borstade for hon ut på sin cykel på jakt efter något att leka med. Det dröjde inte så länge förrens hon var hemma igen glad i hågen, Jessica hade inte ätit sin frukost än.

Det dröjde en bra stund innan Jessica kom och efter ett tag kom även Elin. Dom spelade lite olika spel så bra ihop så jag passade på att scrappa på en layout som var påbörjad. Det var Ludvig som var lite störig tyckte flickorna.

Bjöd hit Åse, Erik och Åses pappa på lite grillat framåt kvällen.

Vid 12 åt vi lunch, fisk.

Vid 13 kom vi iväg till affären. Tyckte inte det var så mycket på listan, men vagen talade ett annat språk den var full!! Köpte lite jordgubbar till kvällsmaten. 

Felicia hade tiggt till sig en Mannafrutti som dom åt till mellanmålet. Jag bakade Julias kaka under tiden. Den himla skit kolasåsen flydde långpannan,det var kolasås lite här och var i ugnen när kakan var färdig.

Vid 15.30 kom Tessan, Bella och Jossan en sväng. Tessan hade med ägg till mig. Barnen lekte och fick provsmaka kakan. Jossan var på ett strålande humör, not! Tessan lånade två dynor av mig.
Dom hann inte åka förrens Filippa kom hem!

Stekte plättar till Felicias utflykt idag och Ludvigs imorgon.

Spring fram och tillbaka innan dom bestämde sig för i vilket hus dom skulle leka i, det blev Filippas. Hämtade hem dom vid 17.30 för att äta jordgubbar och smörgås.
Bompa 18.30, 18.50 borsta tänderna och hopp i sängs utan saga för Felicia hon hade betett sig illa på eftermiddagen.

Filade lite till på layouten. Tittade på Allsång på Skansen.

Vid 21 dök som upp, då hade elektrikan åkte hem. Vi åt helgrillad fläskfilé marinerad i vitlöks grillolja, potatis i dillpesta, min vitlöksås och sallad till det. Till efterrätt blev det den nybakade kakan. Herrskapet åkte hem vid 24.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback