Marknad

Nu befinner jag och barnen oss hemma hos mina föräldrar, eller det är bara mor som är hemma, far i är Kairo.
Hade hoppas på sovmorgon idag eftersom Ludvig var vaken till 23.30 i går kväll, men han var den som vakande först i morse. Solen sken när vi steg upp vid 7.30, vi åt frukost ute på framsidan. Idag har det varit marknad i byn. Jag har köpt påsklämmor, hemma är dom puttsväck. Sen fick barnen varsin godispåse med blandade karameller och så tunnbröd. jo jag köpte jordgubbar också men dom körde mor över :O). Hon skulle köpa en massa blommor så hon tog bilen ner. Vi letade efter henne men såg aldrig henne. Vi köpte jordgubbar och ställde dom under bilen, sen gick vi för att leta efter henne igen, ingen mor. När vi gick tillbaka där bilen hade stått hade hon åkt, rakt över jordgubbarna :O))) Det var bara till att köpa nya.

Efter torget gick vi och fikade i församlingshemmet 20 kr för saft och fyra sortes kakor, jag tog inget fika. När vi var klara där gick vi till I & I, Christina var inte där utan det var hennes make. Felicia stannade i dörren när hon såg det. Jag köpte två buntar servetter. Vi såg snygga kassar i tyg med ett kattansikte på, något för mor.

När vi kom hem började mor på maten, köttfärsrulle. Jag tog hand om disken efter maten. Då gick vi ner till byn för att äta glass och kolla på I & I´s med mor. Vi väntade utanför Ulles skafferi på mor, hon bjöd oss alla på glass. Sen köpte jag rotad majs och något mer till Fredrik. Nu bar det av till I & I`s. Köpte en present till dom som vi ska till på midsommar, sen köpte jag två ljuslycktor till balkongen och två hjärtan att ha i blomkrukorna på framsidan. Vi tog svängen om skolgården på vägen hem, men jag hade lite huvudverk så jag ville hem och dricka vatten.

Väl hemma så började den stora inväntan på Anders, åh vad barnen älskar honom! Vid 16.50 så kom han så äntligen, nuär jag inte vatten värd. :O)

Kommentarer
Postat av: Lina

ojojoj, ni har haft fullt upp idag förstår jag.

Här är det likadant med min syster o bror. Kommer de på besök så glömmer Elias bort mig med en gång :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback