Shopping

Nu till torsdagen. Den bestod av shopping av kläder, mat och dryck.

Fredrik var ledig så jag tog bilen upp till A6 vid 10 tiden. Hittade ett sött linne inne på Esprit med spets i banden och runt toppen på linnet. Hittade två nagellack inne på Lindex, även ett par turkosa kilklacks skor och ett Bamse nattlinne till Felicia. Köpte en turkos munkjacka på MQ. En söt rödprickig blus på Vero Moda. När jag var på Vero ringde Fredrik och berättade att vi skulle grilla med Å & E på kvällen. Nu var det bara systemet kvar. Köpte sex cider, en Raspberry sour av någotslag och något mer som jag inte kommer ihåg.

Nu hade jag den stora shoppingen framför mig. MAXI ICA och alla där. Hittade en bra parkeringsplats snabbt. Stoppen var i grönskasavdelningen och mjölken, som det brukar. Fick tag på allt som stod på listan plus att jag hittade lite extra. När jag kom hem hade jag missat att handla lite till grillkvällen. Ställde mig att baka tårtorna som jag hade fått på min lott till midsommarfirandet. Efter det så åkte jag till Bankeryd för att handla det jag hade missat. När jag kom hem lagade jag middag Kyckling i jordnötssås, väldigt gott.
Nu återstod det att baka en tårtbotten utan ägg skulle det vara.

Fredrik packade barnens kläder, dom skulle ut till farmor och farfar på landet i midsommar. Jag skulle få vara mammaledig!!
Gunnar kom och hämtade dom efter Bompa, samtidigt kom Å & E.  Vi åt Barbecuegrillad lax med dill - & pepperrotssås med vartm potatissallad till. Å hade med sig rabarberpaj, det var mums det.

Don cyklade hem vid 24 tiden, bums till sängs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback