Systrabesök

Min kära syster och hennes kompis C har varit på besök här i helgen. Dom skulle göra kort hade Karin meddelat innan, men först skulle dom på stan och shoppa. :O)

Ludvig var väl lite bättre i lördags, han hade 39 grades feber i fredags kväll. Barnen lekte inne fram och tillbaka mellan sina rum och köket i flera timmar utan att bråka. Vid 13 fick Ludvig för sig att han skulle ut., hjälpte honom på med kläderna. Sen skulle Felicia ut precis när jag började på maten och när K & C kom från stan.

När Fredrik kom hem kom barnen in, vi åt vår lunch vildlax med pressad potatis till. Till efterrätt blev det K:s önskekaka, morotskaka. :O)

Fredrik var hemma till 16.30 sen skulle han iväg med sina tjejer och åka go cart. Ludvig började vid 16 och fråga när Bompa började. Kl 17 plockade han ihop sina leksaker och gick och lade sig, lite väl tidigt tyckte mamman.

Vi satt i köket och gjorde julkorten, i alla fall K & C, jag färglade mina redan stämplade motiv. Vi kom i säng vid 23, då hade dom gjort 3 julkort var och var väldigt nöjda. Jag gjorde klart min DT layout till Jane.

Barnen vaknade vid 7.15. Fredrik skickade ner dom till TV och vi somnade om. Kl 9 tyckte systeryster att det var dags för oss att vakna. Vi åt rostebröd till frukost. Efter frukosten åkte K & C till IKEA & A6, Fredrik åkte ner till fallskärmsklubben. Han skulle hjälpa till att bygga på den nya klubbstugan. 
Barnen gick ut för att ha picknick pålekplatsen.

När damerna kom tillbaka från A6 så åt vi lunch mustig kycklinggryta och morotskaka till efterrätt. Sen åkte dom hem.
Idag packade Ludvig ihop redan klockan 15, då fick det bli en film så han skulle kunna hålla sig vaken, dom fick till och med lördagsgodiset som hade blivit över.

Fredrik kom hem vid 17.30, så satt vi och åt lite fil med youghurt och smörgås innan Bompa. Fredrik tog barnen jag töde kylskåpet, det ska komma en snubbe och fixa det imorgon. Ett två år gamalt kylskåp som frostar igen. Frostade för 2 veckor sedan, redan is i det.

Ludvig hade hög feber nu på kvällen igen, tror han har varit på toa6-7 gånger idag med löst innehåll, den stackaren. Så imorgon blir jag hemma.

Gjorde klart min andra DT layout för Jane, DM ska bara torka innan jag scanna den, det får bli imorgon. Började även på en egen layout, har bara lite piffning kvar på den.

Nu så ska jag sova.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hallå Anna

Det låter väldigt intressant med den mustiga kycklinggrytan. Skulle du kunna tänka dig att dela med dig av receptet?
Jag är så himla trött på min egen matlagning och tar gärna emot nya tips och recept.

/Kram Kattis

2006-11-20 @ 11:30:52
Postat av: Tina

Vad du hinner med mycket vännen! Är jättenyfiken på dina nya alster samt julkorten!
kram Tina

Postat av: Sanna - liljan_

Låter som en härlig helg!
Hoppas att L kryar på sig snart!
kramkram

2006-11-20 @ 21:59:56
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se
Postat av: miggy

Hihi, med tanke på att jag är väldigt hungrig men det är alldeles på tok för sent att äta, så önskar jag att jag hade väntat med att läsa det här inlägget tills i morgon *dregel* ;))
Kram!

2006-11-20 @ 23:59:13
URL: http://camilla-camomills.blogspot.com/
Postat av: emelie

låter som en trevlig men intensiv helg! är imponerad av all din matlagning.

2006-11-21 @ 09:02:41
URL: http://emeliesscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback