Vilket väder!!!

Vill börja med att säga tavck för alla kommentarer i bloggen om mina layouter, min frisyr och hur trevlig jag är ;O)

Vilket busväder vi har haft idag!! Det började med ösregen igår kväll och världens blåst. Vaknade inatt vid 24 och var på toa, fortfarande ösregen. Vaknade till vid 02 av att persiennen slog så mot fönsterbrädan, stängde fönstret, fortfarande ösregen. Fredrik väkte mig vid 04.30, Ludvig hade kissat ner sig! Nu var det snöstorm ute!! Lite svårt att somna om när jag gick och lade mig igen. Somna gjorde jag i alla fall, för väckarklockan ringde då till slut. Gick upp och hämtade tidningen innan jag duschade, tog in Felicias dockvagn som stod vit och grann ute.

När jag hade duschat plockade jag fram barnen vinterkläder  innan jag gick upp. Felicia var vaken när jag kom upp, Ludvig vaknade till liv också. Sa att dom kunde komma upp. Fick upp Fredrik också, sa att det var han som fick åka bussen idag. Det var bara Saaben som hade vinterdäck. Mitti barnens frukost gick det dumma nötet ner ock duschade!! Hallå! Jag var sen eftersom jag hade plockat med barnens vinterkläder. När han kom upp fick jag fart på honom! Ut till bilen som var vit och isig, in med barnen på med bilen och ut och skrapa. Vi måste i alla fall köpa en ny bilstol till Ludvig, man kan med nöd och näppe knäppa bältet, det får bli en framåtvändstol nu.

Kom iväg 07.29 i stället för 07.15 som jag hade tänkt mig. Kom upp till Kortebovägen, där började kön in till stan! Det tog mig 1h och 7 min att ta mig till dagis för att lämna av barnen!! I vanliga fall tar det 7 min! Ringde och sa att vi skulle bli sena till dagis så dom slapp orora sig. Ringde även till jobbet och sa att jag skulle bli sen.

Kom fram till jobbet kl 9 i stället för 8!!

Vi var i Idrottshuset idag och spelade innebandy och bowlade tillsammans med hela Junedals SBO, hela turneringen blev lite sen i starten pga av vädret.

Kom från hallen vid 15.15, skulle slutat 15. Åkte till jobbet med en massa klubbor, ryggksäckar mm. Så Jag gjorde mina timmar ändå idag.

Hämtade barnen något försenat, men det var ingen fara med dom :O)

Dom ville vara ute och åka tefart när vi kom hem, Felicia skulle öppna till boden själv. Henrik ringde precis när jag hade kommit innför dörren, han satt fast i Borlänge. Jag slängde ihop en pannkassmet för att kunna göra en pannkastårta. Då plingar det på dörren, Felicia får inte upp låset. Ut och låsa upp, klä på Ludvig hans vantar. In igen för att börja grädda. Det tar inte lång stund förrens det ringer på dörren igen, det är Felicia. Ludvig fryser om händerna så han gråter, tar in honom och få av honom hans kläder. På med laggen och börja steka. Telefonen ringer igen, Henrik vet inte om han kommer från Borlänge alls idag.  Fortsätter med pannkakorna. Telefonen ringer igen, det är Fredrik. Steker vidare, det ringer igen!! Nu kommer Henrik åka vidare idag, men han vet inte hur långt. Ringe i alla fall till optikern och frisören och meddelar att han kanske inte kommer imorogn.

Maten är klar och Ludvig äter  massor med pannkakstårta!!

Nu är det Bompa och Fredrik kommer snart hem. Själv är jag så trött så jag håller på att gå åt känner jag.

Kommentarer
Postat av: Sanna - liljan_

Åhh vännen! Jisses vilken dag du har haft! Nu förtjänar du verkligen en lugn och stilla kväll! kraaaam!!

Postat av: Sara

Sätt dej och vila nu!! *kraaaam*

2006-11-01 @ 20:26:03
URL: http://sarasscrap.blogg.se
Postat av: elisabethp

Jisses Anna!! vilken dag va! Hoppas du inte har det så här jämt...
kram

2006-11-01 @ 21:27:54
URL: http://elisabethp.blogg.se
Postat av: VeronikaP

Glöm inte bort att andas emellanåt också....
*kram*

2006-11-01 @ 22:20:20
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Annika E

Oj, vilken dag! Hoppas du får en lång och skön nattsömn så du är pigg imorgon! Kramis!

2006-11-01 @ 23:07:51
URL: http://www.mammelooni.blogspot.com
Postat av: Kristina Alritzson

Låter som en riktigt hektisk dag. Hoppas att vädret blir bättre.

2006-11-02 @ 09:30:24
Postat av: Tina

Det där lät som en tuff dag !

2006-11-02 @ 10:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback