Hon har kommit tillbaka!

Nu äntligen känner jag igen vår Feloicia igen!

Det började förra veckan med världens hosta, jag trodde hon skulle hosta upp sina lungor minst. Hon var hemma måndag till torsdag, på fredagen var hon i skolan. På fredagen kom ju även Ludvigs vattkoppor.

På måndagen säger hon att hon har ont i ena örat, men det gick över fort. Hon fick en alvedon för säkerhets skull. Jag var ju hemma med Herr Prick så hon åkte skoltaxin hem. Hon nämnde inget mer om örat den dagen. På tisdags morgonen sa hon att hon hade ont igen, men hon ville gå. Vid 11 ringer telefonen, då är det från skolan. Herr Prick tyckte minsann att hon kunde åka taxin hem! Han fick sitta och vänta i bilen medan jag hämtade henne.

Det var nu helvetet började. På dagen var det ok, men natten var rena rama dårhuset! F var inte hemma så jag var hmma själv med detta! Hon somnade med en alvedon utan problem, men så vakande hon vid 21 och grät, hon fick komma upp och sitta i mitt knä när jag tittade på TV. Kommer inte ihåg om hon fick en alvedon eller om hon helt enkelt somnade om lite snällt. I alla fall så höll hon på att vråla efter alvefon i flera nätter och levde allmänt rullan på nätterna. Kan lova att det var jobbigt här hemma.

På torsdagen var vi på VC och läkaren sa att det var hörselgångsinflammation, så hon fick öron droppar. Kan ju säga att det hade ingen effekt på hennes nattsömn, hon var lika hemsk som vanligt på natten lilla gumman. Men det värsta har nog ändå varit hennes temp. Den har legat runt 40 grader utan febernedsättande och runt 38,5 med.
Hon har mest suttit och tittat på TV hela veckan , hon har inte orkat mer stackarn. Herr Prick har funnit detta mycket tråkigt.

På torsdags kvällen ville hon inte ens åka till farmor, då är det illa. Jag skulle ha julkortkväll i skolan så hon var så illa tvungen att vara där. Hon var helt hysterisk så hon började hosta jätte mycket, Hon hostade så mycket så hon spydde  när vi kom fram.

Liten ljusning var det ändå. Natten mellan fredag och lördag sov hon från 24-07, lovar att jag kände mig utvilad när jag vaknade. Hon hade fortfarande väldigt ont i örat, det hade nu blivit båda öronen. Nu hörde hon heller inte när man pratade med henne så man fick skricka som till en gammal tant. 

Ludvig skulle på skridskorskola så Felicia var hos f&f, hon var såååå risig när vi kom dit sen. Väl hemma tempade jag henne, då hade 40,3 och jag ringde på nytt VC, vi fick en tid efter en timme. Denna gången sa läkaren att det troligtvis även var en öroninflammation, så vi penicillin. Upp på A6 och inhandla meducin och hem igen. Hon tyckte det var så där gott även om det var med fruktsmak.

På kvällen hade vi lite julkortskväll med några barn på gatan. Dom hade jättekul åt mig när jag satt där och skrek åt Felicia för att hon skulle höra. Vid 19 var hon såååå trött lilla snuttan. Då fick hon en dunder laddning medicin. Först penicillin, sedan alvedon och ipren. Till slut klöktes hon så hon belvde inte ta allt.

Imorse vid 7.30 öppnade jag dörren till en glad Felicia som bara hade lite ont i örat. Hon var tillbaka min lilla glada tjeja! Tempen låg på runt 38, så det var ok.

På eftermiddagen var hon och Ludvig ute och lekte med W.  Vår middag blev pizza, hon åt upp 3/4 av en barnpizza!

Så mycket pysslat har det inte blivit nu under denna sjukdoms period, det är julkorten som jag har gjort. För dom har jag kunnat göra vid köksbordet.

Kommentarer
Postat av: AnnaB

Men fy vilket elände! Sååå skönt att hon mår bättre nu, men usch usch usch vad jobbigt det kan vara med sjuka barn!!!

Postat av: Julia

usch då lilla skruttan, det lät verkligen inte roligt vare sig för henne, dig eller brorsan :) Skönt att hon blivit bättre iaf!
kramar

2007-12-03 @ 13:02:23
URL: http://juliasviktigasida.blogspot.com
Postat av: MiaS

usch och fy vilken trist historia! Skönt att hon mår bättre nu och Herr Prick med förmodar jag ;-)

2007-12-03 @ 21:17:03
URL: http://miascardsandstuff.blogg.se/
Postat av: Malin H

Åhhhhh, stackars tös!!! Skönt att det är bättre nu!
Det är verkligen hemskt när dom mår så dåligt!
Kram till er!

2007-12-03 @ 22:45:04
URL: http://malinsscrap.blogg.se
Postat av: Malin

men... stackars lilla tösen... förstår att det känns bra att det vänt nu - jag tänker på er! *kramar*

2007-12-05 @ 09:51:03
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Anzan

Oj vad jobbigt ni haft det - man är SÅ maktlös när de små glinen är sjuka :( Skönt att hon mår bättre nu iallafall! Fina kort har du gjort oxå :) *Kram*

2007-12-09 @ 20:39:04
URL: http://www.anzanscrap.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback