Legoland, inte mindre blött idag inte

Här var det Ludvig som vaknade först idag, han vaknade vid 07. Vi klädde på oss och gick upp för att äta frukost. Barnen var överlyckliga, det blev pannkaksfrukost även idag!

Efter frukosten så passade jag på att skriva korten vi köpte igår, det kändes bra. Vi åkte från hotellet vid 9.30 tiden. Vi fick en bättre, eller närmre parkering idag än igår. Idag åkte regnkläderna på , ja dom som hade det vill säga. Fredrik hade missat att packa ner mina gore-tex byxor, gissa om jag var sur!? Barnen var i alla fullt utrustade,vilket var huvudsaken.

Vi hade bokat en åkattraktion precis när vi kom så det var bara att styra kosan dit med detsamma. Vi kom fram i inom utsatt tid, problemet var bara att Ludvig fick inte åka. Oj, oj så ledsen han blev, helt förtvivlad. Pappa Fredrik och Felicia åkte något som liknar Kållerado eller vad det nu heter på Liseberg. Skulle tror att denna på Legoland är kortare, men en rolig sak har dom som inte Liseberg har.

Vi hade ju bokat 4 attraktioner innan vi åkte, det finns även ställen där man kan få Quick pass biljetter gratis, risken är bara att just den saken man vill åka är biljetterna slut till. Sen står det att man bara får ta biljetter en gång, men det kan dom ju inte kolla, tror jag.

Vi bokade fyra biljetter till Dragon som alla fick åka. Den är lite lömsk, men rolig. :O) Efter det så satte vi oss för att titta på en grupp som uppträdde med en vattenshow. Då kom världens ösregn, skit vad det regnade. Jag hade varit och köpt en poncho strax innan, så jag klarade mig. Fredrik där emot gick och ställde sig under ett tak, men gick för att köpa sig en poncho han också. Så bara för att regnet kom har jag inga foton från föreställningen som var  bra. Nu åkte jag och Felicia legolands Kållerado. Efter det åkte Fredrik och barnen kaffekopparna, fast priratskepp då. Jag hoppade över eftersom jag blir lätt åksjuk,

Nu var klockan runt 12 och vi har hungriga. Vi hade redan spanat in var vi skulle äta. I samma byggnad som Dragon låg en resturang, maten var helt ok, Jag orkade inte äta upp min mat så portionerna är stora. När vi kom ut från resturangen så regnade det igen! Vi gick gör att titta på film med 4-d effekt. Mitt i filmen blev Felicia akutkissnödig! Vi fick tränga oss ut lite i panik, som tröst för att hon gick tidigare fick hon en legodocka. Efter det åkte Fredrik och barnen Adventur, vattenskoter likande saker som gick runt en brygga.

Sen var det dags för det som Ludvug hade vänta på! branbilen!! Såger bara det, tack och liv för Quick pass i det läget., det var 15 min kö när vi kom dit. Sen gick vi för att titta på en åkattrakiton som var en robort arm, Ludvig ville natrligtvis åka, men var för liten. Nu kom nästa bryt för honom. Vi tog oss en fika så han fick upp blodsockret lite.

Nu fick dom åka typ radiostyrdabilar, det var kul tyckte båda. Sen åkte vi någon båt genom en grotta med pirattema.
Som har världens sötaste toalettskyltar på Legoland. Legoland är uppbyggt i olika teman och då har toalett skyltarna det temat också. Nu började vi känna oss mättade på att stå i kö och gå omkring så vi började dra oss mot utgången. Fredrk skulle köpa en födelsedags present åt Ludvig så jag och barnen gick och tittade i miniatyrvärlden. På väg där i från hittade vi typ farfarsbilar som barnen åkte innan vi träffade Fredrik. Vi tog en snabbis inne i Esprit butiken igen, dom har ett par röda lacksandaler som är såååå snygga, men dom finns inte i min storlek!

Just det vi hittade presenter till en av Felicias kompisar som fyller år i augusti, så nu är vi nästan klara med henne. 
Kristina om ni står på betalparkeringen glöm inte köpa biljetten innan  ni går in eller innan ni går ut, så slipper ni den långa kön på parkeringen. Det kostar 45 dkr att stå där, helt ok för en hel dag och nära till entren.

Ludvig somnade fort när vi styrde kosan hemåt, Felicia höll sig vaken längre, men till slut somnade hon också. Väl hemma hoppade Fredrik och barnen i bassängen, inte Ludvig då, det var för djupt tyckte han. Felicia hon badade i den djupa delen, simmade och hoppade från kanten. Fredrik och Ludvig gick i förväg. När jag och Felcia kom hade Ludvig duschat heeela badrummet!

Vi gick upp och åt vid 19 tiden. Barnen åt hamburgare, Fredrik nötkött och jag wok. Efter maten gick vi ner för att natta barnen. Felicia hade varit ordentlig i morse och lagt sin pyjams under kudden, problemet var nu att den hade åkte ner i skåpet med sängen. Efter lite fiskande fick hon upp den igen. Ludvig hade väldigt svårt att somna nu på kvällen, klockan var närmre 22 innan han knoppade in. Nu ska även jag knoppa in. imorgon bär det hemåt igen.

Sommarkramen Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback