Legoland, så jävla blött alltså!

När klockan ringde 04 i morse kändes det som en repris från Teneriffa resa. Först bara låg vi där i sängen utan att fatta att det var våra väckarklockor som hade ringt. Sen masade vi oss upp, klädde på oss, tvättade oss och åt lite frukost innan vi väckte barnen.

04.49 satte  vi oss i bilen för att styra kosan mot Stena line och Göteborg. Vi åkte från ett soligt Trånghalla och kom fram till ett gråmulet Göteborg. Vi kom fram i god tid, det är skönt. På vägen kom jag på att jag glömde ta med Ludvigs shorts, och strumpor till mig och Felicia och min sladd för att föra över bilder från kameran. Först somnade Ludvig och till slut även Felicia.

Vi hade beställt frukost på färjan så vi kunde bara gå och sätta oss till dukat bord. Båten lade ut från hamnen vid 07.30.  När barnen hade ätit färdigt så gick dom till den lilla lekhörnan, och där höll dom sig till 20 min innan vi kom fram till Fredrikshamn. Vi var lite sena för det hade kommit in något i ena turbinmotorn, som dom hade fått fixa till.

Nu började det tråkiga, att ta sig genom hela Danmark, det är nästan hela i alla fall. Vi stannade vi ett ställe och åt mat, där hade dom dinosaurier nuggets! Dom tog Felicia till lunch, Ludvig hamburgare, jag också, Fredrik han tog dansk pytt i panna. Barnen somnade båda två ganska så snart efter avfärden.

Väl framma på Legoland så var det regnkläder eller inte? Fredrik och barnen valde inte, det visade sig inte vara ett så klokt beslut. För fy sjutton gubbar var det har regnat idag på oss!!! Det enda som var tort var ryggarna för där hade vi haft våra jakor över, i övrigt var alla blöta.

Vi hade smart nog bokat lite åkatraktioner innan vi åkte, så då kunde man gå före i kön så lite snyggt. :O) Vi hade bokat fyra saker, men vi gjorde bara två, det var alldeles för blött. Så Kristina det kan jag rekomendera om ni kan boka innan så gör det.

Vi var inne där man byggde lego, killarna byggde ihop och jag och Felicia byggde ihop. Med lite mamma hjälp så klarade Felicia sin sak och fick ett diplom. Efter det hamnade vi i lego shoppen. Fredrik hittade en massa stora byggsatser som han ville ha. Ludvig ville endast ha en sak som sköt raketer. Felicia ville ha tjej legot som finns. Själv ville jag mest till affären där dom sålde Esprit. :O) Vi sa att vi skulle gå tillbaka senare, vi kände inte för att gå och släpa  på allt. Vi åkte lite innan vi hamnade på resturangen med lego pomesfritt. Tyvärr så åt varken jag eller Fredrik revbensspjällen. Jag åt lax och Fredrik åt mixat grillat.

Efter vi hade ätit klart var klockan efter 18 så då var alla åkatraktioner stängda. Men legoshoppen och klädshoppen var öppna!! I legoshoppen var det kö genom halva affären så vi tog kläderna först. Jag shoppade en svart tröja, en svart blus och ett vitt skärp. I legoshoppen fick Ludvig sin raketskjutare och Felicia sitt tjejlego.

Fredrik hade påpassligt nog drukigt en öl till maten så  jag körde till hotellet. Eftersom vi bokade resan sent så var närmsta hotell 50 min från Legoland i Silkesborg. Först var det en husbil före, sen två långtradare som bromsade. Ludvig somnade ganska så fort, så även Fredrik. Felicia hon var minsann vaken. :O)

Ludvig var såååå trött när vi kom fram till hotellet, han var helt förbi av trötthet. Barnens sängar var infällda i väggen, så nu ligger vi här fyra sängar på bredden i vårt rum.

Säger bara det! Imorgon blir det regnkläder heeela dagen!

Blötakramar Anna

Kommentarer
Postat av: eldh

Hoppas ni får bättre väder imorrn! // Elin

Postat av: Kristina

Så trist med regnväder. Hoppas att ni får bättre väder i dag.
Ska ta och kolla upp det där med att boka åkattraktioner. Det låter bra, för när vi ska dit är det högsäsong...
Kul att höra om hur ni haft det och vad som finns där. Ha en fortsatt bra resa. Kram

2007-07-03 @ 11:39:25
URL: http://kristinaalritzson.blogg.se
Postat av: Lillasyster

Jaså! Är det dääär ni är?!
Jag har ringt som en galning, både hem och på din mobil!
Men skit samma. Nu har det löst sej, så nu ville jag inget särskilt längre! :-)
Hoppas ni får bättre väder! Kram!

2007-07-03 @ 13:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback