Teneriffa 070308

Barnen vaknade vid ungefär samma tid som igår morse, det vill säga runt 07.15. Och som vanligt var det jag som gick upp först av mig och Fredrik. Jag och barnen gick ner först. Vi hittade även kassler och mortadella korv (eller vad det nu heter) och leverpastej och det var nog något mer men det kommer jag inte ihåg just nu. Idag var det Ludvig som åt bra till frukost, Felicia petade mest.

Efter frukost följde nästa morgonrutin, borta tänderna och att bli insmorda. Fredrik och barnen gick ner till poolen i förväg, jag plockade undan och klädde på mig. Idag hade vi fått plaster som var i solen när jag kom ner. Med andra ord, bara att sätta igång att steka sig.

Jag började skriva lite vykort, det är verkligen trist att skriva vykort!! Felicia ville vara med på skattjakten som var på miniland, men inte Ludvig.  När det var dags att gå dit så hade Ludvig ångrat sig och följde med ändå. När jag hade lämnat in barnen låg vi och läste, jag håller på att läsa Diana Gabaldons Snö och aska, den är bara över 1200 sidor lång. Skit vad varm det har varit, svetten bara rann när jag låg och läste. Badkrukan Anna Stenman hoppade friviligt i poolen för att svalka sig. Vi såg barnen några gånger under dom två timmarna dom var borta. Dom var på skattjakt runt om på hotellet. När jag låg i poolen kom hela gänget förbi med en pirat i spetsen, dom flesta barnen hade en piratskarfs på sig och hade målat en lapp för ögat, Ludvig hade till och med mustasch .

   
När barnen hade hämtat ut sin skatt= godis gick vi och åt lunch. Mattrenden från imorse höll i sig, Ludvig åt upp all sin hamburgare medans Felicia petade i sin mat som var spagetti och schnitzel. Jag och Fredrik åt varsin pizza. Efter maten var det bada som gällde. Ludvig hittade en lite kille som hade simpuffar med Blixten McQueen på, dom var han avundsjuk på. Mamman till killen berättade att dom var köpta i närheten. Jag och Ludvig gick iväg på en lite utflykt med ett enda uppdrag, att hitta ett par armpuffar med Blixten McQueen på. Vi började på SPAR, där fanns min inte med bilen på, där emot hittade vi små drickor som vi köpte. Vi fortsatte att leta i lite affärer utan resultat, men så till slut så hittade vi en affär med armpuffar med Blixten McQueen på!!! Lyckan var total hos Ludvig.

Vi hade gått iväg vid 16 och kom tillbaka vid 16.45. Givetvis ville Ludvig hoppa i poolen med detsamma. Fredrik tyckte han skulle vänta tills i morgon, det tyckte inte Ludvig. Vi stannade kvar en 20 min efter det att Fredrik och Felicia hade gått upp.  Har bränt mig lite på bröstet dag, det vet i sjutton gubba om det kommer vara brunt imorgon, näsan är röd och också som ett stopljuse!

Vi gjorde oss i ordning för att gå ner och äta i restaurangen, barnen ville så gänga titta på Björnshowen.  Barnen hann precis äta upp innan showen började. Ikväll valde Ludvig pizza och Felicia valde korv med bröd. Mat trenden höll fortfarande i sig. Jag och Fredrik åt en väldigt god förrätt som hette något, till huvudrätt valde jag laxburgare, den var sådär god lite väl salt. Sen kostade vi på oss efterrätt också! Jag valde fruktsallad gjord på färska frukter och sorbet, den var gjord på grädde så nu blir väl min mage go!

    
När vi hade betalt gick jag upp med barnen och Fredrik gick för att ordna med lite internet uppkoppling. Vi har ju med min dator för att kunna föra över bilder varje kväll, så varför inte ha lite internet när vi ändå har datorn med oss. Barnen somnade snabbt som alla kvällar vi har varit här.


Kommentarer
Postat av: Lina

Ser ju helt underbart ut Anna!

Postat av: Jane

ÅÅÅÅH Anna, guuuud vad synd att jag inte fick plats i din väska *fniss*

2007-03-09 @ 08:10:53
URL: http://www.scrapaddicted.se
Postat av: Kattis

Hur roligt som helst att följa eran resa. Ser fram emot nästa inlägg. Hur varmt är det?

2007-03-09 @ 10:12:24
Postat av: Tina

Så härligt ni verkar ha det.....
njut!
(Snart är ni tillbaka i kalla Sverige igen.)

2007-03-09 @ 16:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback