Teneriffa 070311

Tyvärr fick jag rätt i frågan om sjukdom.  Ludvig har sovit som en kratta i natt, han har hostat jättemycket. Sovmorgon fick vi inte heller, Ludvig kom krypandes till Fredrik vid 07, och han bara hostade lilla pluttasen. Äta frukost skulle han inte göra, till slut fick Fredrik med honom. Han åt en mini croissant drack ett glas med äppeljuice, med andra ord en äkta fransk frukost! Kom på när vi satt där att han hade ju fått något sugrör med några kulor i på sin Kalle Anka tidning, sprang upp efter det, så han drack ett glas mjölk också med ett sugrör som hade jordgubbsmak.

När vi kom upp tyckte jag hans andhämtning lät väldigt ansträngd.  Jag beslöt att vi skulle ta oss till ett sjukhus med honom, jag har varit och inhalerat med honom en gång som 1 åring. Vi gick till Help desk för att få hjälp, turligt nog befann sig en läkare på hotellet. När jag och Ludvig kom tillbaka till rummet var han redan där, han kunde tala lite svenska. Han sa att han hade bronkit, hosta och feber. Det hela kostade oss 90 euro, som hittat!! Han skrev ut antibiotika, hostmedicin och feber nedsättande, fick en karta till apoteket jagskulle gå till. När det hela var klart tog jag med Ludvig ner till poolen där Fredrik och Felicia var. Fick Ludvig att stanna kvar när jag gick för att köpa hans medicin. Trodde att apoteket låg vid köpcentrat där jag och Ludvig hade varit, men det var stängt. Tog mig en närmre titt på kartan och hade inte varit så fel, skulle svängt höger i stället för vänster.  Medicinen var riktigt billig, bara 9 euro.

Kom tillbaka till hotellet, postade vykorten som äntligen var färdig skrivna. Frågade en av tjejerna om det stod något om sol och inte vistas i den med antibiotikan, tack och lov så gjorde det inte det. Det var en gammal dam som hade problem med lös mage, hon hade fått någon medicin som inte hjälpte, sprang och hämtade våra tabletter mot lös mage, hon sa jag var en ängel. Fredrik fick i honom medicinen utan större problem, det nästan för lätt till och med. Han ville bada och det fick han, efter en stund så fös han. Felicia gick också upp, hon för att leka i miniland, dit gick också Ludvig.

 
När vi skulle äta lunch valde Ludvig som obligatoriska hamburgare, han tog väl en tre tuggor en satte han sig för att sova! Felicia åt fisk med spagetti, Fredrik tog Chili con carne och jag tog en Wrap med kyckling och bacon. När Fredrik hade ätit upp gick han upp med Ludvig till rummet, då var klockan 13.30. Vid 15.30 så gick jag upp, Ludvig låg och sov, han hade varit upp några gånger och druckit och kissat. Fredrik hade tagit med hans hamburgare upp på rummet i hopp om att han skulle äta den, det gjorde han givetvis inte. Rätt som det var sa Ludvig ? Hej då! Och så gick han i väg, han skulle ner till poolen sa han. Jag gick efter, jo då han hade kommit rätt. Han gick till miniland och lekte en sväng, sen badade han en lite stund.

Vid 17 gick vi upp för att duscha av oss och byta till kläder för att äta vid 18. Vi stannade kvar på hotellet och åt. Ludvig beställde hamburgare (som vanligt), han beställde en ny för han ville ha en varm. Han hade dock tagit med sig sin burgare som Fredrik hade sparat från lunchen. Felicia valde fisk och ris. Jag och Fredrik åt Cesarsallad till förrätt och Lax till huvudrätt.  Kl 19 var det fågel show. Dom hade inte så många fåglar, men barnen tyckte det var spännande i alla fall. Felicia var framme på scenen och skulle få ett litet djur upp i knäet var det tänkt. Problemet var att det var så ivrigt att det rev Felicia på benen, men Felicia var modig och satt kvar. Efteråt fick dom som ville låta sig fotograferas med en örn och en uggla, det kostade 10 euro så det sket vi i.

När vi äntligen lyckades få barnen med oss så gick vi upp till rummet. Eftersom Ludvig hade sovit en bra stund på eftermiddagen fick dom sitt lördagsgodis en söndag i stället, det var uppskattat. Felicia somnade snabbt, Ludvig där emot låg och hostade både länge och väl innan han somnade.


Kommentarer
Postat av: Lina

fy hundan o bli sjuk på semestern! :(
Hoppas att medicinen hjälper snabbt
kram på dig!

Postat av: Danialvilje

I AM HAPPY TO BE HERE IN THIS GUESTBOOK LEEP ALL YOUR GOOD WORK MOVING OK.

2009-01-23 @ 11:58:31
URL: http://danialvilje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback