Min dag idag. :O)

Jaha så var snart söndagen över och en ny arbetsvecka på intågande.

Blev väckt kl 06.10 av att fröken Felicia frågade om det var morgonBompa. Jag fick göra en grymt besviken genom att säga att det skulle inte börja än på ett tag. Somnade om, snart kom frågan igen, och igen och igen. Till slut kunde jag glädja henne med att NU fick hon och Ludvig gå ner och titta. Då somnade jag om som en stock och vaknade av att telefonen ringde kl 9, det var Fredrik. Fredrik åkte ner till fallskärmsklubben igår direkt efter jobbet, nu två helger framöver blir det ingen hoppning för honom nämligen.

När vi hade pratat klart gick jag upp och ropade upp barnen från TV:n och så åt vi frukost på balkongen i solskenet. Det blåste lite men vad gött det är att äta sin frukost där ute.
Efter frukosten som ble en utdragen histora började barnen klä på sig kalaskläder, båda var bjudna på kalas hos F. Felicia ville ha våfflat hår och Ludvig ville ha vattenkammat med spray i. Mitt i våfflingen kom kalasbarnen in, vi bor grannar. Hon och Ludvig lekte en stund sen for båda iväg över till henne. Det passade mig och Felicia utmärkt, då kunde vi slå in hennes tröja som jag tyckte igår.

Vid 10.50 for även Felicia över till F. Jag följde efter med deras jackor, även om solen sken så blåste det endel. När jag hade sagt Hej då! satte jag mig ibilen för att åka upp till IKEA. Vi ska göra om i Felicias rum lagom till hennes födelsedag. Jag skulle kolla upp lite av det jag ahde tänkte mig och leta upp lite som jag inte hade hittat i katalogen.

Hittade mattan (Barnslig) som jag hade tänkt mig, hittade även kuddar som passade till. Nu över gick jag till att leta efter en madrass, skulle det var resåbotten eller polyester? Skulle även hitta någon väggförvaring, vill inte ha någon hög bokhylla i hennes rum. Hon har ett långsmalt rum och jag känner att rummet förlorar rymd med höga möbler. Sängen hon har nu är en
halvhög sak, den är på inga sätt dålig, tvärt om väldigt bra men för hög.
Väggförvaringen får bli från arbetsplatsen Effektiv, fast i vitt då. Ska måla hennes rum i ljust, ljust rosa och ta upp rändernna som finns i mattan, det kommer bli snyggt tror jag.

När jag kom hem från IKEA var barnkalaset precis över och barnen var på väg hem, mina med. Ludvig fortsatte att leka med F och Felicia lekte med A. Jag försökt styra upp mina inköp och få ordning vad mina barn var.
Jag och A tryckte en tröja till hennes mamma i morsdags present.

Fredrik kom hem vid 17, precis när maten var klar. Efter maten satte vi oss med barnen och tog ut en massa stickor ur deras fötter och händer, vet i fåglarna vad alla kommer ifrån, för många vad det. När barnen hade somnat gick jag och Fredrik igenom mina tankar kring Felicias rum. Nu ska det bara verkställas. Måste börja med att sälja hennes säng, hennes bokhylla ska ut på landet.

Ja det var väl min dag i stora drag. :O)

Kommentarer
Postat av: tanja

Ser ut som du har haft jämnt göra idag Anna.

Kram

Postat av: FruGrip

Härlig och händelserik dag du verkar ha haft det

Kram Cissi

2007-05-09 @ 17:10:46
URL: http://www.gripdesign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback