Agadir dag 2

Agadir 26 oktober

Vilken gräslig sömn jag hade inatt, vet inte hur många gånger jag har vaknat.  När jag har vaknat har jag varit igenkorkad i näsan och varm, det finns nämligen ingen air condition i rummet. Fredriks mobil ringde vid 06, han tänkte inte på att den var ställd på svensk tid, han hade tänkt sig att den skulle ringa kl 8 marockansk tid. Felicia vaknade vid 06.20 och grät lite, Kalle gömt sig bland överlakanet och filten den busen. 06.45 gav jag upp att försöka somna om, båda barnen var vakna och låg och skruvade på sig i sängarna. Tog en Ipren för jag hade så jäkla ont i bihålorna. Frukosten börja serveras redan 06.30 på hotellet. Jag och barnen gick i förväg.

   
Då såg jag att folk redan hade börjat markera solsängar så jag gick tillbaka och bad Fredrik ta med sig våra handdukar och markera han också.

Frukostbuffén var väl sådär. Barnen hittade grön yoghurt som dom ville ha. Något grovt bröd fanns inte, bara en massa painriche och croasisso.  Jag hittade en painriche som var lite grov i alla fall.  Efter det att alla hade ätit färdigt så inspekterade vi våra solsängar som Fredrik hade valt, det var helt ok platser.  In på rummet för att borsta tänderna och smörja in alla med solskyddsfaktor.



Fredrik åkte iväg på informationen som Ving höll på ett annat hotell. Barnen dom for ner  bassängen med ett plask och där bosatte dom sig. Felicia var väl den som gav upp badandet först av dom. Det är så kul att se hur mycket Ludvig vågar i vattnet nu. Han testade att vara på det "djupa" utan armpuffar, det hade han aldrig vågat i mars när vi var på Teneriffa. Han till och med puttra runt på djupt vatten med sina armpuffar.

Vid 10 kom Fredrik tillbaka med lite information. Marrakesh var något man skulle åka till, man skulle även besöka marknaden. Han gick för att boka bord för hela vår vistelse. När han kom tillbaka berättade han att det var fullt överallt ikväll. Nu ville barnen bada i den djupa poolen med sin pappa, han bytte om och dom plumsade i alla tre. Ludvig puttra omkring med sina armpuffar, han är för söt där han "simmar" omkring.  Efter att ha tagit lite foton gick jag för att sova lite, mår inte riktigt bar som sagt. Vaknade med ett ryck av att Ludvig tjoade till om något. Dom fick bada en stund till innan vi gick för att äta lunch, vi satsade på snacks baren idag. Det var väl ingen mat att tala om direkt. Jag och barnen åt hamburgare och Fredrik tog en macka av något slag. Min burgare var god, men det var inte puddingens enligt Fredrik. Barnen fick till och med Cola och Fanta till maten, dom får dricka det nu på resan, det finns liksom inte så mycket annat att välja på. Innan vi gick så handlade vi lite kryddor av en efter hängen säljare, vi köpte bla saffran.


   
Efter maten gick vi ner till havet. Det var rätt vågigt. Här är puddingen inte lika tuff, han håller sig till strandkanten där det inte är så höga vågor. Felicia där emot var ute bland vågorna och hoppade. Till slut började jag att frysa så då gick jag upp och satte mig på vår solsäng på stranden. Felicia var först att ge upp badet. När alla hade badat klart gick vi tillbaka till hotell poolen, barnen dom for i med detsamma. Vid 17 så gick Felicia upp för att hon frös, då plockade vi ihop våra saker för denna dag. Fredrik gick för att byta poolhanddukarna, tre av dom iallafall. Jag och Felicia duschade ihop och var nästan klara när killarna kom hem. När tjejerna var klara var det killarnas tur att duscha. När jag var klar gick jag för att växla pengar, byta handduk och ladda hem mina mail. Sitter man vid poolen finns det en svag signal så man precis får hem mail och kan blogga lite, lite ful surfing med andra ord.


Eftersom det bara var buffé restaurangen att välja på valde vi att äta på stan. Precis när vi skulle gå ringde hotelltelefonen, det var guiden för vårt resebolag som ringde så vi fick ett restaurang tips av henne. Det skulle vara ca 10 min att gå som vuxen, snarare 15 min. Nu hade vi två barn med så det tog ganska så lång tid.  Jag och Fredrik beställde sjötunga , Ludvig hamburgare och Felicia tog köttfärsspätt.

 
Nu var Ludvig något trött. När maten kom så ville han inte äta till en början, när han fick sitta hos mig och jag matade åt han lite innan han somnade. Han satt i mitt knä och sov, känner igen det från i mars och Teneriffa. När han böjde bak huvudet såg jag att han hade mat kvar i munnen, när jag försökte peta ut det beta han mig i fingret.  Jag och Felicia fick varsin ros när vi lämnade restaurangen. Vi tog taxi hem, vi åkte småtaxis så det blev två bilar. Ludvig vaknade lämpligt nog i lobbyn men ville inte gå för det.

Väl på rummet borstades det tänder och sattes på pyjamasar och två barn somnade snabbt. Det blir tidigt kväll för mig också känner jag.


Kommentarer
Postat av: Eirikebba

Nice site... Very cool design! Useful information. Go on! Good Site


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback