Agadir dag 5

Agadir 29 oktober


Idag var det Felicia som väckte oss än en gång, hon hade drömt en mardröm sa hon. Klockan var 06.30 så jag låg och drog mig lite till. Vid kvart i gick jag upp. Jag och Felicia gick iväg för att ta solsängar och äta frukost. Ludvig ville ligga lite till med Fredrik. Ludvigs mage har total kvaddat. Vi fick samma platser som igår. Det fanns inga dynor så det gick jag och hämtade.


Idag var vårt bord ledigt. Felicia valde samma frukost som igår, pannkakor och stekt ägg. Idag tog hon även yoghurt med lite jordgubbssylt till. Vi väntade och väntade på killarna men de kom aldrig. Felicia tröttnade och gick i förväg, precis då kom de.  Dom hade inte träffat Felicia på vägen så jag fick gå för att se vad hon hade tagit vägen. Hon var på väg tillbaka till restaurangen för att leta efter mig.


Vi gick tillbaka för att göra vår dagliga morgonrutin, borta tänder och smörjas in!  Vi var nästan färdiga när killarna kom. Tyvärr blev det lika dant som igår, solen gick moln. Vid 9.30 gick vi ändå till poolen det var lite sol mellan molen. Fredrik gick iväg för att boka resten av vistelsen kvällsmiddagar. Vid 11 gick han för att kolla in de olika massagerna som de hade på SPAt , han stannade kvar på en Berbisk massage, han kom inte tillbaka förens efter  en timme. Medans Fredrik var bort bajsade Ludvig på sig så vi var och bytte kalsonger på honom. När Fredrik kom tillbaka var det lagom för ett dopp innan maten. Vi åt lunch i restaurangen idag, inte så där super gott alla gånger. Ett snabb bad för barnen innan vi skulle iväg på kamelridningen.


Vid 14 gick vi till rummet för att byta om. Vi kom 14.25 till foajén och där stod en kvinna och väntade på oss. Det tog väl ca 15 min att köra till platsen där kamelerna var. Alltså det är inga vackra djur precis, de kan se rätt högdragna ut. Vi var ett stort gäng som skulle iväg. Jag och Ludvig satt på samma kamel, vår kamel hette Herman. Fredrik och Felicia red på kamelen framför oss, den kamelen hette Schnockie och var den som ledde vår karavan. Dom band fast bakom varande kamel tätt intill den som var framför, så de hade inget eget utrymme precis. Det var läskigt när kamelen reste på sig, det gungade rejält. För inte att tala om vad det gungade när de gick. När vi kom fram till Suez kanalen hade jag rejält ont i baken. Det gick väl an när kamelerna gick, men när de sprang skumpade det rejält vill jag lova, då hade man fullt upp med att hålla sig var där uppe. När vi kom tillbaka till ranchen blev vi bjudna på kakor och mynta te. Totalt var vi från hotellet i 3 h och vi betalde 250 Diram person, inte dyrt allt med andra ord.

Väl tillbaka på hotellet var det fart som gällde för vi skulle äta middag kl 18.30, kväll var det pizza på menyn. Fredrik och barnen gick i förväg medans jag plockade ihop våra handdukar mm. Vi hade sådan fart att vi blev klara tidigt så jag ringde hem till mor och pratade en stund.


         

På kvällens restaurang stod det alltså italienskt på menyn. Som förrätt fick vi Minestrone soppa, sen kom det Tomat och mozzarella sallad, sen fick man välja på fyra olika pizzor och så sist två kulor glass. Ludvig var extra trött ikväll skulle jag tro, för han klarade bara soppan sen gick ögonen i kors. Med mycket kämpar glöd klarade han att hålla sig hjälpligt vaken fram till efterrätten. När den var uppäten gick vi hem.


Väl hemma säger han att han har bajsat ner sig igen, tredje gånger idag. Båda barnen somnade snabbt ikväll och det lär jag också göra. Imorgon ska vi åka på Souken.


Kommentarer
Postat av: Idarragna

Hm... This is really fresh idea of the design of the site! I seldom met such in Internet... Good Work!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback