Cloud9 Design ~ Cocoa Mint - ny layout+3 kort

Papperna ljuvliga att jobba med. Papperna med glitterdetaljer är ensida och övriga papper är dubbelsidiga.

Först ut är en layout om sommarlovstårten vi gjorde och bjöd på.

Självklart ska man ha en sommarlovstårta när man slutar skolan för första gången. Vi hjälptes åt med att vispa grädden och att mosa bananer och jordgubbar. Vi lade bara ihop den innan avslutningen. Efter maten så garnerade vi den med jordgubbspigorna. Tårtan var super god.

Papper: Bazzill mono Grå~ Vit
trio Artichoke~ Lime Bean
mono Röd~ Maraschino
Mönstrat papper: Cloud9 Design: Cocoa Mint~ Floral Cocoa, Sparkle Climbing Flowers & Sparkle Floral Vines
Alfabet: Stickers: Cloud9 Design~ Cocoa Mint Large, Medium Alphabets & Numbers
Övrigt: Stämpel: Autumn Leaves~ Stiched jounaling panels
Ink: Adirondack ~ Espresso, finns ej i butiken
QK: RS-0052 Nyckelpiga
Skiss: Inspirerad av Alison Davis CK 08

Nästa layout är om vår dag på Borås djurpark. De små R:en tog slut så det fick bli stora till slut.

Helt spontant bestämde jag för att jag och barnen skulle åka till Borås djurpark. Så när barnen vaknade väntade de sig en trevlig överaskning. Det var regn på vägen dit, men inget när vi väl kom fram dit. Vi såg alla djuren, barnen red på ponnys, vi åkte tåget, vi åt glass och hade en trevlig dag ihop.


Papper: Bazzill mono Grå~ Vit
mono Brun~ Pinecone
trio Bahama~ Jetstream
Mönstrat papper: Cloud9 Design: Cocoa Mint~Simple Stripe, Floral Cocoa& Sparkle Floral Vines
Alfabet: Stickers: Cloud9 Design~ Cocoa Mint Large Alphabets
Övrigt: QK: RS-0517 Tab
Skiss: Becky Higgins

Det är inte lätt att fota 4 små barn där den ena har mer myror än den andra i baken.
Barnen har 2 kusiner och de är lika mörka som mina är ljusa.
Papper: Bazzill mono Grå~ Vit
Mönstrat papper: Cloud9 Design: Cocoa Mint~Cocoa Bouquet, Simple Stripe & Sparkle Floral Vines
Alfabet: Stickers: Cloud9 Design~ Cocoa

För första gången i mitt liv har jag gjort 3 kort bara för att...
 

Papper: Bazzill mono Röd~ Marachino
trio Candle~ Beeswax
trio Bahama~ Jetstream
Mönstrat: Cloud 9 Design~ Cocoa Mint~ Cocoa Bouquet, Sparkle Climbing Flowers & Simple Stripes
Övrigt: Bazzill Just th edge~ Atlantic & Vanilla.
Band från gömmorna

Du hittar allt materail hos Jane på
ScrapAddicted.

Kommentarer
Postat av: malin

såååå fina layouter (och kort) - jag blev lite extra kär i titeln till boråsdjurparklayouten, kanske just pga de stora R:en... :) ursnyggt! ja alltihop är snyggt... såklart :) kram på dig!!!

Postat av: Anette

Hej!



Jag måste bara få skriva och berätta att du gör så fina dubbel Lo!!

Det är rätt sällan att det finns bloggar just med det.

Ha en härlig lördag!

2008-09-06 @ 09:04:47
Postat av: Suss

Hallå Anna!

Kikar in till dej och kollar hur du har det!

Hoppas sommaren varit härlig.



Kram!

2008-09-07 @ 22:01:47
URL: http://sussdagar.blogspot.com
Postat av: LenaS

Åh blir lika impad varje gång du laddar upp dina underbara dubble LOer sitter nu med en och jag tycker det är så svårt att få ihop dem :o/

Kramis/LenaS

2008-09-10 @ 12:40:17
URL: http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/
Postat av: LenaS

Hej Anna!

Ja vår cuttlekids är då trögvevad, Moa tar i rejält, eftersom jag aldrig testat någon annan så vet jag inte om det är fel på våran eller om de ska vara så....jag frågade på Scrappiz strax efter att vi köpt vår och några tyckte den var trög och andra inte,så vår har mest samlat damm, Moa använder helst revan som är superlätt att veva jämfört med CK...

/LenaS

/LenaS

2008-09-14 @ 22:01:43
URL: http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback